دشت ناوطاق گاران مریوان

0
219

ایران پُر از جاذبه‌های گردشگری است که کمتر دیده شده‌اند و مردم شناخت زیادی از آن‌ها ندارند. یکی از این مکان‌ها که در بحث گردشگری کمتر اسمش به گوش هر کسی خورده، استان کردستان دشت ناوطاق گاران مریوان است.

مردم کمتر با جاذبه‌های شگفت‌انگیز این استان آشنایی دارند و کردستان را بیشتر با نام شهر مرکزی‌اش یعنی سنندج می‌شناسند؛ درحالی ‌که یکی از زیباترین شهرهای کردستان، مریوان است.دشت ناوطاق گاران مریوان

این استان که در دامنه‌ها و دشت‌های پراکنده سلسله جبال زاگرس میانی قرار گرفته‌است، از شمال به استان‌های آذربایجان غربی و زنجان، از شرق به همدان و زنجان، از جنوب به استان کرمانشاه و از غرب به اقلیم کردستان و کشور عراق محدود است.

مریوان در ۱۲۸ کیلومتری سنندج، یکی از شهرهای مرزی استان کردستان است که به خاطر وجود روستاهای سرسبز و جاهای دیدنی‌اش مقصد خیلی‌ها به خصوص در بهار و اواخر تابستان است که هوا خوب است و گرما یا سرما مجال را از آدم نمی‌گیرد.

ناو طاق

این دشت در فصل بهار به واسطه‌ی سرسبزی و طبیعت زیبا و چشمه‌های آب، پذیرای گردشگران زیادی است.دشت ناوطاق گاران مریوان

یکی از ارکان سفر اقامتگاه  و وسیله نقلیه مناسب می باشد.

رستاک بصورت حرفه ای برای شما در کردستان و بانه و مریوان می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .

طبیعت زیبا ناوطاق

این دشت در فصل بهار به واسطه‌ی سرسبزی و طبیعت زیبا و چشمه‌های آب
طبیعت زیبا ناوطاق

دشت ناوطاق گاران در ۴۰ کیلومتری شهر مریوان و بین بخش‌های سرشیو و مرکزی، دیگر نقطه زیبای منطقه است.دشت ناوطاق گاران مریوان

رستاک بصورت حرفه ای برای شما در کردستان و بانه و مریوان می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .

علاوه بر این خدمات گردشگری شامل:

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید:

بصورت انلاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است.

سرسبزی و طراوتی که فصل بهار به این دشت عرضه می‌کند تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند.

دشت ناوطاق
دشت ناوطاق

در فصل بهار تعداد زیادی از اهالی روستاهای اطراف به این دشت سرازیر می‌شوند و با جمع کردن این گیاهان طبیعی آنها را در بازارهای محلیشان می‌فروشند.دشت ناوطاق گاران مریوان

در این محل علاوه بر گونه‌های مختلف، گیاهان خوراکی زیادی مانند ریواس، پیچک، کنگر، قارچ خوراکی می‌روید که در فصل بهار روزانه تعداد قابل ملاحظه‌ای از اهالی روستاهای اطراف آنها را جمع‌آوری و در شهر به‌فروش می‌رسانند.

وجه تسمیه مریوان 

در مورد این شهرستان به نام مریوان روایات متعددی گفته می شود برخی معتقدند که مرا وی در زبان کردی به معنای جای مرغابی است و این منطقه به دلیل برخورداری از دریاچه باتلاقی زریوارکه زیستگاه متنوعی از انواع مرغابی ها است به نام مریوان شهرت یافته است.

مریوان زیبا
مریوان زیبا

برخی دیگر نیز بر این باورند که این مکان روزگاری به دلیل برخورداری از محصولات جنگلی همچون مازوج درختی و کتیرا ،محلی برای تجارت افرادی از مرو بوده است که بعدها در این مکان ساکن می شوند به همین دلیل با گذشت زمان به مریوان شهرت می یابد.

اماکن اقامتی

مریوان دارای هفت هتل به ظرفیت ۶۶۳ تخت، پنج باب مهمانپذیر و مسافرخانه با ۱۴۶ تخت است و آموزش و پرورش نیز برای اسکان مهمانان فرهنگی، ۳۰ مدرسه برخوردار با ۲۷۰ کلاس درس و همچنین مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان (خانه معلم) با ۶۷ تخت پیش بینی کرده و آمادگی پذیرش و اسکان یک هزار و ۲۰۰ نفر روز مهمان و مسافر را دارد.

دریاچه زریوار
مریوان دارای هفت هتل
دریاچه زریوار

رستاک بلیط هواپیما با نرخ های رقابتی بصورت چارتر و سیستمی برای شما فراهم می سازد.

درج هر تعداد آگهی برای اقامت و اجاره وسیله نقلیه با راننده توسط میزبان در رستاک رایگان می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید