دریاچه کومله لنگرود

0
376

استان گیلان با مناطق زیبا و طبیعت بکری که دارد بسیار مورد توجه گردشگران است. شهرهای زیبایی مانند کومله موجب شده اند تا گیلان به یک استان مهم توریستی تبدیل شود. شهر کومله به طور طبیعی و جغرافیایی از تفریحگاه های متعددی برخوردار است. طبیعت بکر و سرسبز منطقه کومله و نیز مناظر و چشم اندازهای آن بسیار شگفت انگیز و منحصر به فرد است و چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. یکی از این جاذبه ها، دریاچه کومله لنگرود است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

طبیعت زیبای دریاچه کومله
طبیعت زیبای دریاچه کومله

موقعیت قرارگیری دریاچه کومله

دریاچه یا استخر طبیعی کومله در جنوب کومله واقع در هشت کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود در استان گیلان واقع شده است. فاصله دریاچه تا سواحل دریای خزر و ساحل زیبای چمخاله در حدود ده کیلومتر و تا ارتفاعات شمالی البرز و پرش کوه در حدود یک کیلومتر میباشد. فاصله کم دریاچه تا کوه موجب ایجاد نمای دل انگیزی در این منطقه شده است. موقعیت جغرافیایی دریاچه نیز به صورت N370919 E500959 میباشد.دریاچه کومله لنگرود

معرفی بخش های مختلف

دریاچه کومله دارای ۳ آبگیر است که هر یک از آن ها به صورت جدا از هم قرار گرفته اند. بزرگ ترین آبگیری که در دریاچه کومله به چشم می خورد؛ حدود ۱ کیلومتر طول دارد و عرض آن به ۴۰۰ متر می رسد. اطراف این منطقه در زمینی به وسعت ۵۰ کیلومتر مردم برنج و چای زیادی را کاشته اند و همین شالیزار در کنار دریاچه، موجب شده است پرندگان آبزی زیادی به این منطقه مهاجرت کنند. در اکثر مواقع، لک لک و پرستوهای کوچک زیادی در اطراف دریاچه دیده می شوند که مشغول گرفتن ماهی از آب دریاچه هستند.

طبیعت زیبای دریاچه کومله
تفریحات دریاچه

در نزدیکی دریاچه کومله، جاهای مختلفی مانند لیلا کوه، سه شنبه بازار املش، پل خشتی نالکیاشر لنگرود، تالاب کیا کلایه و رودخانه خروشان لات نیز وجود دارد که می توانید به راحتی از آن ها هم بازدید به عمل آورید. دریاچه کومله لنگرود

یکی دیگر از زیبایی هایی که در دریاچه کومله قابل مشاهده است، نیلوفرهای آبی موجود در دریاچه هستند! نیلوفر های آبی که در این دریاچه وجود دارند؛ فضایی جذاب را به وجود آورده اند.

ویژگی های منحصربه فرد دریاچه کومله

ویژگی خاص دریاچه کومله سبب شده، تا پرستو های کوچک و همچنین نوعی لک لک کمیاب به نام اگرت در حوالی دریاچه کومله دیده شود و مشغول به زندگی در این دریاچه می شوند، در واقع این دریاچه، یکی از مناسب ترین مکان ها برای مهاجرت زمستانی پرندگان آبزی به شمار می آید و هر سال پرندگان مهاجر زیادی به این دریاچه زیبا و حاصلخیز مهاجرت می کنند و زیبایی های این دریاچه را چندین برابر می کنند. بنابراین زمانی که قصد سفر به کومله را دارید، می توانید در آن دریاچه انواع پرندگان و لک لک ها را مشاهده نمایید.

منظره زیبا از دریاچه
منظره زیبا از دریاچه

تفریحات دریاچه

اگر به دیدن این دریاچه رویایی رفتید؛ از قایق سواری، صید ماهی، اسب سواری، پرنده نگری و دیگر تفریحات سالمی که می توانید انجام دهید، غافل نشوید و لحظات خوشی را برای خود و اطرافیان تان فراهم آورید.

شرایط بازدید

شرایط خاص و محدود کننده ای برای بازدید از این منطقه وجود ندارد و شما می توانید در هر ساعت و روزی که بخواهید؛ به صورت رایگان از آن بازدید به عمل آورید. البته اگر می خواهید که از سفرتان بیشتر لذت ببرید؛ پیشنهاد می کنیم در فصل بهار راهی این شهر خوش آب و هوا و بی نظیر شوید.دریاچه کومله لنگرود

کومله زیبا
طبیعت زیبای کومله

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

دریاچه کومله لنگرود در جنوب شهر کومله، ۸ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود در استان گیلان واقع شده است. این دریاچه زیبا تا سواحل دریای خزر و ساحل چمخاله، حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. برای دسترسی به آن می توانید از طریق جاده رود سر به لنگرود، وارد جاده کومله شوید و پس از این که تابلو راهنما را دیدید؛ آن را دنبال کنید تا به جنوب کومله برسید و به راحتی از دریاچه کومله بازدید کنید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید. همچنین برای ارتباط با تورها و رزرو بلیط از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید