دریاچه دوقلو سیاه گاو آبدانان

0
124

آبشار، چشمه، رودخانه، دریاچه و… هر کدام می‌توانند موقعیتی بی‌نظیر را برای سفری به یاد ماندنی در کنار خانواده و دوستان فراهم می‌کنند و در این میان دریاچه‌ها از جمله دریاچه دوقلو سیاه گاو آبدانان معمولا اکوسیستم‌های غنی‌تری دارند.

دریاچه دوقلو سیاه گاو

ایلام شهری است که بین حصاری از کوه ها و ارتفاعات جنگلی واقع شده و دارای آب و هوای معتدلی می باشد همچنین این شهر کوهستانی سرشار از دیدنی های طبیعی و بکر دریاچه دوقلو سیاه گاو آبدانان هست.

دریاچه دوقلو
دریاچه دوقلو

این دریاچه به شکل رودخانه‌ای است که با طی کردن مسیری از راه کانالی طبیعی به طول ۷۰ متر به دو دریاچه که در کنار هم قرار دارند می‌ریزد. 

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

اکوسیستم منطقه آبدانان

متوسط بارندگی در این ناحیه ۳۴۰ میلی لیتر است. محیط اطراف این پدیده طبیعی دارای اکوسیستم متنوعی می باشد و از همین رو توانسته است برای حیواناتی نظیر  کفتار، شغال، گراز،  خرگوش، گرگ، روباه معمولی و تشی و پرندگانی مانند حواصیل خاکستری، اگرت بزرگ، عقاب دشتی، عقاب طلایی، زنبورخوار معمولی، آب چلیک تک زی، شبگرد محیط مناسبی برای سکونت باشد. همچنین در این دریاچه گیاهانی چون گون، تنگرس، تمشک، انجیر و بید هم رشد کرده است.دریاچه دوقلو سیاه گاو آبدانان

پدیده طبیعی دارای اکوسیستم متنوعی
پدیده طبیعی دارای اکوسیستم متنوعی

همچنین این منطقه مناسب برای کسانی است که به ماهیگیری علاقمند هستند و چون دریاچه سیاه گاو بستر مناسبی برای پرورش ماهی است، در تمام فصول سال می توانید در این منطقه به ماهی گیری مشغول شویدو و از سفر خود لذت ببرید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

ویژگی‌های دریاچه دوقلو سیاه گاو آبدانان

دریاچه دوقلو سیاه گاو آبدانان محل زندگی ماهیان متنوع، سنگواره‌ها و خزندگان کم‌یاب است و از ویژگی‌های جالب آن آب خنک و گوارا در طول تابستان و آب گرم در زمستان است. از دیگر ویژگی‌های طبیعی این دریاچه می‌توان به وجود املاح و گوگردی بودن آب آن اشاره کرد که به دلیل وجود چشمه‌های جوشان شیرین در دریاچه است. طبیعت دریاچه دوقلو سیاه گاو به دلیل وجود کوه‌ها و دشت‌ها در اطراف خود دارای زیبایی طبیعی منحصربه‌فرد به‌‌ویژه در فصل بهار و پاییز است.

روستای پشت قلعه
روستای پشت قلعه

همین امر سبب شده تا این محل برای پرندگان وحشی به عنوان محلی برای گردش باشد. طعم آب دریاچه بسته به جنس سنگ‌هایی که در رودخانه است و به دریاچه می‌ریزد و به اندازه تبخیر و هم‌چنین ساکن بودن یا جریان داشتن آب دارای طعمی متفاوت است. هم‌چنین این دریاچه به دلیل قرارگیری در بافت تاریخی و نزدیکی به روستای سیاه گاو و پشت قلعه محل مناسبی برای گردش‌های باستانی و روستاگردی است.دریاچه دوقلو سیاه گاو آبدانان

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

پوشش گیاهی و جانوری دریاچه دوقلو سیاه گاو ایلام چیست؟

چشمه‌های زیرزمینی، چمن‌ها و گل و گیاهانی مانند بید، نی، انجیر،گون، خارشتر، ترشک، تمشک و … از پوشش‌های گیاهی اطراف دریاچه هستند. البته نمی‌شود فقط چشمه‌های زیرزمینی را دید که آب این دو دریاچه را تامین می‌کنند. بارندگی هم نقشی برای خودش دارد. همین‌ها باعث می‌شوند تا پوشش گیاهی دریاچه سیاه گاو سرسبزتر از هر جای دیگری باشد.

شرایط آب و هوایی
شرایط آب و هوایی

جالب است حتی نی‌زار هم دارد که چند متر آن‌طرف‌تر از دریاچه پرنده‌ها هم بی‌نصیب نباشند از این هدیه طبیعت. نوبتی هم که باشد، نوبت معرفی حیواناتی است که دور و ور دریاچه پرسه می‌زنند که روباه، شغال، گراز، خرگوش، کفتار، عقاب، ماهی، حواصیل خاکستری، عقاب طلایی، عقاب دشتی و … از حیوانات آت منطقه محسوب می‌شوند.دریاچه دوقلو سیاه گاو آبدانان

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

وجه تسمیه نام دریاچه

بنا به گفته کارشناسان نام این دریاچه در واقع «سیاگ او» است که در زبان محلی معنی منطقه سیاه آب می‌دهد. از آنجایی که این دریاچه‌ها از نوع رودخانه‌ای هستند و در اثر قطع شدن مسیر آبکندها و پر شدن آن‌ها با آب، شکلی هلالی مانند شاخ گاو به خود گرفته‌اند و همچنین به دلیل وجود املاح فراوان که رنگ سیاه به دریاچه داده است، نام سیاه گاو به آن اطلاق می‌شود.

بنا به گفته کارشناسان نام این دریاچه در واقع «سیاگ او» است که در زبان محلی معنی منطقه سیاه آب می‌دهد

البته بر اساس باورهای مردم بومی در گذشته‌های خیلی دور درون این دریاچه‌ها اسب آبی زندگی می‌کرد. از آنجایی که مردم آن زمان با این حیوان آشنایی نداشتند به آن گاو سیاه می‌گفتند که در گذر زمان به سیاه گاو تبدیل شد.

تفریحات رایج در جوار دریاچه دوقلو سیاه گاو ایلام

حالا اگر روزی روزگاری گذرتان به آن‌جا خورد که نمی‌توانید کاری نکنید. یعنی تفریحاتی که برای‌تان مهیاست مگر می‌گذارد بیکار به دریاچه نگاه کنید. البته همین نگاه کردن هم البته حال و هوای خودش را دارد. در کل، می‌خواهم بگویم که جز نگاه کردن و حظ بردن از طبیعت دریاچه، می‌توانید دل به گشت و گذار و کوهنوردی بزنید.

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

کوهنوردی
کوهنوردی

برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید