جاهای دیدنی مشهد (1401)

0
1048

شاید تصور نکنید که پایتخت مذهبی ایران دارای انواع جاذبه‌های گردشگری است. رستاک در این مطلب همراه شماست تا لیست جذابی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد که نمی‌شناسید را در سال ۱۴۰۱ به شما معرفی کند. بعد از بازدید از مکان های دیدنی مشهد ، مطمئن خواهید شد که مشهد، بهترین مکان زیارت و سیاحت برای گردشگران است.

طرقبه، شروعی سبز از جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
طرقبه مشهد

طرقبه می‌تواند بهترین شروع برای گردش در میان جاهای دیدنی مشهد در پاییز باشد. این منطقه‌ی ییلاقی در امتداد دره‌ای با صفا قرار گرفته و باغ‌های میوه در اطراف آن برای ساعاتی زندگی شهری را از خاطر شما می‌برد. محلی‌ها می‌گویند که طرقبه به معنی آبادی بزرگ است و چشم‌اندازهای طرقبه همگی معنی اسم آن را تایید می‌کنند. دیدن این منطقه در فصل پاییز حتما به شما توصیه می‌شود.

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
سامانه جامع گردشگری رستاک

زیبایی های طرقبه

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
یکی از کوچه های طرقبه

پارک جنگلی از آن دسته جاهای دیدنی مشهد است که نباید بدون دیدن آن طرقبه را ترک کنید. دیدن این حجم از منطقه‌ی سبز و پر درخت در شهر مشهد باورنکردنی است. بند گلستان هم یکی از مهم‌ترین دیدنی‌هایی است که روی رود گلستان ساخته شده و به خصوص در فصل‌های پر آب منظره‌ای زیبا را ایجاد می‌کند.


**یکی از ارکان سفر اقامتگاه و وسیله نقلیه مناسب می باشد. رستاک بصورت حرفه ای برای شما در کردستان و بانه و مریوان می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند.**
**علاوه بر این خدمات گردشگری شامل :راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت ان لاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.
**


از غذاهای طرقبه نگذرید

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
غذاهای حفن در طرقبه

وجود باغ‌های فراوان گردو باعث شده تا فسنجان به مهم‌ترین غذاهای محلی این منطقه تبدیل شود. اما با وجود اینکه فسنجان و دیزی اصیل‌ترین غذاهای این محل هستند، بسیاری از گردشگران برای تجربه‌ی طعم لذیذ شیشلیک به طرقبه سفر می‌کنند. شیشلیک‌های این منطقه بره بریانی و گوشت و استخوان گاو هستند.


کیش کجا بریم خوش بگذره؟


آرامگاه فردوسی، برمزار شاعر حماسی ایرانی

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
نمایی زیبا از آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی مثل شاهنامه‌ شکوه و زیبایی خاص خودش را دارد. مقبره‌ی شاعر پرطرفدار فارسی زبان در محوطه‌ای زیبا با حدود ۳۰ دقیقه فاصله از مرکز شهر مشهد قرار گرفته است. هوشنگ سیحون معمار این بنای مرمری است و گفته شده که در طرح آن از آرامگاه کوروش الهام گرفته است.

جاهای دیدنی اطراف هتل های مشهد

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
یکی از هتل های لوکس مشهد

برای بررسی امکانات و دسترسی هتل های شهر مشهد و هم چنین رزرو آنلاین این هتل ها در سایت ایران هتل آنلاین می توانید روی لینک هتل های مشهد کلیک کنید.

بازار رضا ، هم خرید هم تماشا

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
بازار رضا مشهد

بازارهای محلی هر شهر مهم‌ترین جاذبه‌های آن به حساب می‌آیند. بازار رضا نوستالژیک‌ترین مرکز برای خرید انواع وسایل مورد نیاز است. این بازار با دو راهروی تو در تو و با حدود ۱۷۰۰ مغازه یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد است. تسبیح‌های رنگارنگ ، انواع مهر و سوغاتی‌های بسته بندی شده به همراه عطر زعفران و نبات تصویری زیبا و خوش آب و رنگ از بازار رضا برای شما به یادگار می‌گذارد.

۲. مجموعه گردشگری چالیدره

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
دریاچه چالدره

اگر برایتان سؤال است که شب مشهد کجا بریم و ترجیح می‌دهید سفر خود را با بازدید از جاذبه‌های طبیعی این شهر پربارتر کنید، مجموعه گردشگری چالیدره مکان دیگری است که پیشنهاد می‌کنیم در فهرست خود قرار دهید.

این مجموعه تفریحی و گردشگری در ۳۰کیلومتری غرب مشهد و در ۲کیلومتری طرقبه واقع شده است. این منطقه میان دو کوه قرار دارد که زیبایی‌های طبیعی آن را دوچندان می‌کند.

بهترین فصل سال برای سفر به چالیدره مشهد و تجهیزات لازم

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
قایق سواری بر روی دریاچه چالدره

چالیدره هم مثل طرقبه منقطه‌ای کوهستانی و ییلاقی با آب‌وهوای خنک است. بنابراین نیمه نخست سال بهترین زمان سفر به این مجموعه گردشگری است. برای سفر به این منطقه هم به تجهیزات خاصی نیاز نخواهید داشت. البته اگر از علاقه‌مندان به کوهنوردی و صخره‌نوری هستید، می‌توانید وسایل لازم برای این فعالیت‌ها را همراه ببرید.

اگر به‌قصد پیک‌نیک به چالیدره سفر می‌کنید، حتما وسایل ضروری مثل چادر و نظایر آن را همراه داشته باشید.

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
نمایی از اسکله در چالدره

چرا چالیدره از بهترین جاذبه‌های طبیعی شبگردی در مشهد است؟

اگر این سؤال را در ذهن دارید که شب مشهد کجا بریم و به تفریحات آبی علاقه‌مند هستید، حتما سرزدن به این مجموعه گردشگری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در مجاورت مجموعه چالیدره، دریاچه نسبتا بزرگی قرار دارد و به همین خاطر بیشتر تفریحاتش آبی هستند، مثل:

  • ماهیگیری؛
  • قایق‌سواری؛
  • اسکی روی آب؛
  • غواصی.

البته در مجموعه گردشگری چالیدره تفریحات دیگری هم در دسترس هستند که می‌توانند تجربه سفر به آن را برای شما و عزیزانتان دل‌چسب‌تر و به‌یادماندنی‌تر کنند. مثلا:

  • بانجی‌جامپینگ؛
  • کارتینگ؛
  • باگی‌سواری؛
  • سافاری؛
  • زیپ‌لاین.

بهترین زمان بازدید: فصل‌های گرم سال و اوایل پاییز
مسیر دسترسی: از مشهد به‌سمت میدان آزادی حرکت کنید و وارد اتوبان وکیل‌آباد شوید. در انتهای غربی وکیل‌آباد به یک میدان خواهید رسید. از خروجی سوم وارد بلوار امام رضا و سپس وارد کمربندی امام خمینی طرقبه شوید. وقتی به شهر طرقبه رسیدید، باید خود را به میدان شهر برسانید و از آنجا وارد جاده نغندر شوید. پس از طی ۳ کیلومتر به چالیدره خواهید رسید.
زمان تقریبی برای سفر به مجموعه گردشگری چالیدره در مشهد: حدود ۴۵ دقیقه


۱. مرکز خرید و برج تجاری آرمیتاژ گلشن

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
نمایی از برج تجاری آرمیتاژ گلشن

اگر دنبال پاسخ این سؤال هستید که شب مشهد کجا بریم و ترجیح می‌دهید که از جاذبه‌های شهری مشهد در شب دیدن کنید، مطمئن باشید که انتخاب‌های متنوع و بی‌شماری پیش رو خواهید داشت. یکی از این انتخاب‌ها مراکز تجاری و پاساژهای معروفی است که طی سال‌های اخیر در این کلان‌شهر ساخته شده‌اند.

یکی از معروف‌ترین پاساژها و مراکز خرید در مشهد برج تجاری آرمیتاژ گلشن است. این سازه ۵ طبقه دارد که در هر یک از این طبقات، کالاهای مختلفی به فروش می‌رسند. از عطر، پوشاک، لوازم الکترونیک و وسایل آشپزخانه گرفته تا عینک و جواهرات و هر چیزی که از یک هایپرمارکت به‌روز و مدرن انتظار دارید.

در این مرکز خرید به فودکورت (رستوران و کافی‌شاپ) نیز دسترسی خواهید داشت. طبقه سوم هم مخصوص کودکان و نوجوانان طراحی و ساخته شده است و یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر (کارالند) در آن واقع شده است.

در فهرست زیر می‌توانید نام تعدادی دیگر از مراکز خرید معروف و دیدنی شهر را ببینید:

  • مجتمع تجاری الماس شرق (شهربازی سرزمین عجایب در دو طبقه آخر این مجتمع واقع شده است و از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر است)؛
  • مجتمع تجاری وصال؛
  • مرکز خرید پروما؛
  • مرکز خرید آرمان؛
  • بازار رضا (این بازار بافت سنتی دارد و صرفا اگر قصد خرید سوغات و کالاهای سنتی و قدیمی را دارید به آن سر بزنید).

۲. سرزمین موج‌های آبی

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه و یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین مکان‌هایی است که می‌توانید برای خوش‌گذرانی در مشهد انتخاب کنید.

از جمله تفریحات هیجان‌انگیز این مکان می‌توان به سرسره سوپرلوپ، سرسره جت‌موج، سرسره تورنادو، سقوط آزاد و رودخانه خروشان اشاره کرد.

از دیگر بخش‌های این شهربازیِ آبی سرپوشیده می‌توان به کافی‌شاپ، رستوران، مهدکودک، واقعیت مجازی و سالن ماساژ اشاره کرد.

جالب آنکه در سرزمین موج‌های آبی فضاهای جداگانه برای کودکان، خانم‌ها و آقایان در نظر گرفته شده است و می‌تواند برایتان تفریحی خانوادگی باشد.

۳. تونل باد صبا

جاهای دیدنی مشهد (1401)  سامانه جامع گردشگری رستاک
تونل باد صبا مشهد

اگر به‌خاطر ترس از ارتفاع یا هر مسئله دیگری تمایلی به تجربه تفریحاتی مثل بانجی‌جامپینگ یا پاراگلایدرسواری و نظایر اینها ندارید، پیشنهادمان به شما سرزدن به تونل باد صبا است. یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار دیدنی و هیجان‌انگیز مشهد که در آن در فضایی شبیه‌سازی‌شده و کاملا ایمن می‌توانید سقوط آزاد را تجربه کنید.

تونل باد صبا متشکل از محفظه‌ای استوانه‌ای‌شکل است که در آن باد با سرعت مشخصی (حدود ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت) از پایین به بالا شروع به وزیدن می‌کند.

پس از پوشیدن لباس‌های مخصوص و گذاشتن عینک می‌توانید در این محفظه بپرید و تجربه معلق‌ماندن در هوا یا همان سقوط آزاد را تجربه کنید.

تونل باد صبا نخستین و تنها مکانِ تفریحی در ایران است که در آن می‌توانید سقوط آزاد را در فضای شبیه‌سازی‌شده تجربه کنید.

در پایان

معرفی تمام جاذبه‌های دیدنی مشهد سخنمان را به درازا خواهد کشاند. در این مقاله سعی کردیم تعدادی از جذاب‌ترین و بهترین مکان‌ها را به شما معرفی کنیم. امیدواریم پاسخی درخور برای این سؤال که شب مشهد کجا بریم یافته باشید و از گشت‌وگذار در مناطق معرفی‌شده کنار عزیزان و دوستان لذت ببرید و اوقات خوشی را تجربه کنید.


رستاک یک آژانس با سابقه درزمینه اجرای انواع تور های ایرانگردی میباشد .اگر قصد سفر دارین رستاک ارائه دهنده انواع بلیط های داخلی و خارجی میباشد

. برای تهیه بلیط میتونین به سایت رستاک نشانیwww.rastakticket.ir مراجعه کنین. همچنین برای رزرو انواع هتل .ویلا،سوئیت و … به سایت رستاک به نشانی www.rastakhome.com مراجعه کنید ویا اپلیکیشن رستاک را از کافه بازار و پلی استور دانلود و نصب کنید.

سایر راه های ارتباطی ما ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ ۰۹۰۱۳۱۱۶۰۰۸ ۰۹۳۳۰۹۶۲۰۶۲


در پایان به این نکته اشاره کنیم که در مشهد پارک‌ها، بوستان‌ها و خیابان‌های زیبایی نیز وجود دارند که می‌توانید برای شبگردی در این شهر به آنها هم سر بزنید. با پرس‌وجویی ساده می‌توانید این مکان‌ها را در شهر بیابید.

فراموش نکنید که بام‌های این شهر هم برای شبگردی در مشهد انتخاب‌هایی عالی هستند و منظره‌ای زیبا و دیدنی از شهر را پیش رویتان می‌گذارند.

شما بگویید

نظر شما چیست؟ از کدام‌ یک از جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های معرفی‌شده در این مقاله دیدن کرده‌اید؟ بازدید از این مکان‌ها را به دیگران هم پیشنهاد می‌کنید؟ مکان دیدنی و جذاب دیگری در مشهد وجود دارد که احساس کنید جایش در فهرستمان خالی است؟

اگر مایل باشید، می‌توانید در قسمت «ارسال دیدگاه» نظرات و بازخوردهای خود را با ما و مخاطبان مجله چطور در میان بگذارید و با اطلاعات ارزشمندی که اضافه می‌کنید، مطلب را پربارتر کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید