جاهای دیدنی خور

0
107

ایران کشوری چهار اقلیم و چهار فصل است. با وجود این، بخش بسیاری از کشور ما را بیابان و کویرهای متعدد فرا گرفته است. امروز هم قصد داریم تا سری به مرکز ایران و مناطق کویری بزنیم. مناطقی که در آن‌ها سکوت حاکم است و شب‌ها ستارگان به دیدار زمین می‌آیند. خور یکی از شهرهای کویری ایران است. در این شهر کوچک، جاذبه‌های گردشگری متعددی جا خوش کرده‌اند. امروز قصد داریم تا درباره جاهای دیدنی خور با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا شهرستان خور را به‌خوبی بشناسید.

آبشار نمکی

با توجه به وجود پتاس در کویر خور و بیابانک، بخشی از آن برای استخراج مواد معدنی اختصاص یافته است. ایجاد آبشار مصنوعی با ارتفاع ۳۰ متر در سالهای اخیر در این محدوده باعث شده است تا شرایط تفریحی خوبی در کویر فراهم گردد. رنگ فیروزه ای و دلفریب آبهای آبشار و صدای ریزش آب در دل کویر رنگ و منظره ای جدید را به کویر بخشیده است و نقش مهمی در بالا بردن تعداد گردشگران این منطقه داشته است و از جاهای دیدنی خور می باشد.

آبشار نمکی
آبشار نمکی

دریاچه نمک خور

دریاچه نمک خور از جاهای دیدنی خور به شمار می‌رود و در شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان واقع شده است. این شهرستان از شمال به استان سمنان، از جنوب و شرق به استان یزد و از سمت غرب به بخش انارک شهرستان نایین محدود می‌شود. دریاچه نمک نیز در قسمت مرکزی تا جنوبی کویر مرکزی ایران گسترده شده است.

خدمات گردشگری شامل:

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید:

بصورت ان لاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است.

برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

دریاچه نمک خور
دریاچه نمک خور

نارین قلعه

نارین قلعه یا نارنج قلعه، قلعه ی کهنی در نایین اصفهان است. قدمت این قلعه را به دوره ی پارتیان یا ساسانیان نسبت می دهند. کاربرد این قلعه تا حدودی ناشناخته است. برخی به دلیل وجود خندق هایی در اطراف آن، عقیده دارند که این قلعه در حقیقت دژ دفاعی بوده است. عده ای دیگر می گویند که به دلیل نوع معماری این قلعه و وجودش در مرکز شهر احتمالا محل زندگی حاکمان شهر بوده است. پیشنهاد ما به شما این است که در سفر به خور و بیابانک سری به این قلعه در نایین بزنید و از این اثر باستانی کشور دیدن کنید.

نارین قلعه
نارین قلعه

قلعه تاریخی بیاضه

قلعه بیاضه ۵۳ کیلومتری خور و بیابانک در روستای بیاضه واقع شده است و از جاهای دیدنی خور و بیابانک است . اطراف این بنا خندق‌های عریض و عمیقی به طول ۷ تا ۱۳ متر به کار رفته که از ارگ در برابر دشمنان محافظت می‌کردند. این قلعه تاریخی به دوران ساسانیان باز می‌گردد که برای سال‌ها کارکرد دفاعی و همچنین مسکونی داشته است. جهانگردان زیادی در گذشته از کنار این قلعه گذشته‌اند. افرادی چون ناصر خسرو و ابن حوقل در سفرنامه‌های خود از این قلعه یاد کرده‌اند. این بنای عظیم از خشت و گل ساخته شده است

قلعه تاریخی بیاضه
قلعه تاریخی بیاضه

کویرهای خور 

در فاصله بسیار کم با این کویر می توان از روستاهای تاریخی ابیاضه، ایراج و گرمه و همچنین روستا و کویر معروف مصر نیز بازدید کنید. بدون شک بازدید از این مناطق می تواند کوله بار سفرتان را پر تجربه تر و سنگین تر کند. به عنوان مثال در روستای ابیاضه می توانید قلعه ای تاریخی را ببینید که به جای مانده از دوره ساسانیان است. نخلستان های روستای گرمه در کنار بقایای به جای مانده از قلعه تاریخی و آرامش نهفته در روستا نیز می تواند روزهای سفر به این منطقه را زیباتر کنند.

کویرهای خور
کویرهای خور
 

یکی از ارکان سفر اقامتگاه مناسب می باشد .

رستاک بصورت حرفه ای برای شما در خور ، بیابانک و اصفهان می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .

علاوه بر این خدمات گردشگری شامل :

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت ان لاین:

از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

مقاله های بیشتر در زمینه استان اصفهان به مجله گردشگری رستاک مراجعه فرمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است و برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

رستاک بلیط هواپیما و قطار را با نرخ های رقابتی در اختیار شما قرار می دهد.

رستاک در صورت خرید بلیط ویزای کشورهای توریستی را با نرخ پایه برای شما در نظر می گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید