جاهای دیدنی خرمشهر

0
206

خرمشهر شهری گرمسیری با مردمانی سختی کشیده ولی خونگرم است که با جاهای دیدنی خرمشهر متنوعش، می‌تواند میزبان خوبی برای نیمه دوم سال باشد. در این نوشته، بیشتر با جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری خرمشهر آشنا می‌شویم.

جاهای دیدنی خرمشهر و به طور کلی جاهای دیدنی خرمشهر در استان خوزستان کمتر توسط مردم مورد توجه قرار می گیرد، این شهر که در دوران جنگ تحمیلی و حتی قبل تر از آن بارها مورد تخریب قرار گرفت ، اهمیت استراتژیکی در جنوب کشور داراست، شهرهای توریستی ایران در استان خوزستان علاوه بر اهواز شامل آبادان، دزفول، اندیمشک و بندر ماهشهر می شوند که جملگی در این مقاله با بهترین جاهای دیدنی خرمشهر آشنا خواهید شد، با رستاک هم همراه باشید.

رزرو انلاین اقامتگاه در خوزستان و کل ایران رستاک

معرفی جاذبه های خرمشهر

موزه جنگ خرمشهر

ساختمان موزه از جاهای دیدنی خرمشهر در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی احداث و تا پایان جنگ به‌عنوان بخش اداری شرکت نفت استفاده می‌شد. در سال ۱۳۷۵، مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این ساختمان مستقر شد و در حال حاضر از آن به‌عنوان موزه جنگ استفاده می‌شود که مجموعه‌ای از آثار به جای مانده سرداران شهید حماسه مقاومت خرمشهر را به نمایش گذاشته است. همچنین این موزه دارای کتابخانه تخصصی دفاع‌مقدس با حدود سه هزار جلد کتاب، سالن نمایش فیلم و آرامگاه سه شهید گمنام است.

موزه جنگ خرمشهر
موزه جنگ خرمشهر

ساحل اروند رود و کارون

رود اروند یک رود مرزی است که عمیق‌ترین نقطه آن مرز بین ایران و عراق به شمار می‌رود. حاشیه این رود مهم که تاریخ پر فراز و فرودی دارد، جای مناسبی برای تماشای زیبایی‌های این رود است. کارون هم دیگر رود بزرگ و مهم ایران است که از خرمشهر می‌گذرد و کافه‌ها و استراحتگاه‌های متعددی در کنار آن ساخته شده است.جاهای دیدنی خرمشهر

تور های لحظه اخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

نمایی زیبا از اسکله
نمایی زیبا از اسکله

مسجد جامع خرمشهر

مسجد جامع خرمشهر که نمادی از مقاومت است در روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ به خاطر فاصله کم با مرز شلمچه از اولین مناطقی بود که مورد جمله عراقی ها قرار گرفت و یکی ازتنها ساختمان ‌هایی بود که در این شهر، پس از بازپس گیری به صورت نیمه سالم باقی مانده بود و همچنین چون این مسجد در زمان مقاومت قبل از اشغال مرکز فرماندهی و تدارکات و گردهمایی مدافعان شهر بود، لقب نماد مقاومت را به خود گرفت که در حال حاضر نیز بین بازماندگان جنگ و علاقمندان به تاریخ جنگ ایران و عراق به همین عنوان شناخته می ‌شود.

قصر فیلیه
قصر فیلیه

اسکه قایقرانی خرمشهر

اسکله ای زیبا در بلوار ساحلی بایندر رودخانه کارون خرمشهر است . با مراجعه به این اسکله یا سایر اسکله های شهر می توانید از قایق سواری و لنج سواری لذت  ببرید. این اسکله در منطقه کوتشیخ قرار دارد و هر روز شهروندان زیادی به آن مراجعه می کنند. البته چند نکته را برای ایمنی خود و عزیزانتان حتما رعایت کنید؛ از اسکله های مجاز استفاده کنید، جلیقه نجات بپوشید، در تاریکی و زمانی که وزش باد شدید است سوار قایق نشوید و از قایقرانان بخواهید حرکات نمایشی انجام ندهند.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از:

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

پل قدیم خرمشهر

پل قدیم خرمشهر در سال ۱۳۳۸ خورشیدی روی رودخانه کارون پایه‌ریزی شد و در سال ۱۳۴۹ به اتمام رسید. این پل در هنگام جنگ تحمیلی برای جلوگیری از ورود دشمنان متجاوز به شهر آبادان تخریب شد؛ ولی پس از جنگ بازسازی شد.

پل قدیم خرمشهر
پل قدیم خرمشهر

پل دوم خرمشهر

پل دوم خرمشهر یا پل شهید جهان‌آرا یکی از پل‌های جدید خرمشهر است که روی رودخانه کارون با فاصله مناسبی از پل قدیم جهت بازسازی شهرستان خرمشهر احداث شده است.

جاهای دیدنی خرمشهر  سامانه جامع گردشگری رستاک

پل کابلی خرمشهر

پل کابلی خرمشهر اولین پل کابلی واقع در خشکی در جهان محسوب می‌شود. این پل در محله کوی فرهنگیان و در کنار پل اصلی قراردارد و که بر روی رودخانه بهمنشیر ساخته شده است.جاهای دیدنی خرمشهر

رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد .

پارک ساحلی

پارک ساحلی خرمشهر یکی از پارک‌های زیبای این شهر است که در مجاورت رودخانه خروشان در روستای بدریه بنا شده است. اگر در خرمشهر به‌دنبال مکانی برای به دست آوردن آرامش و تماشای طبیعت بودید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این پارک سر بزنید.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید .

تالاب ناصری

یکی از جاذبه‌های دیدنی خرمشهر تالاب ناصری است که در فاصله ۱۶ کیلومتری این شهر قرار دارد و با نام‌های نیشکر و تالاب خرمشهر نیز شناخته می‌شود. این تالاب که در حدود ۱۰ هزار هکتار وسعت دارد از تخلیه آب زمین‌های کشاورزی به‌ وجود آمده و از تالاب‌های انسان‌ساخت است.

تالاب ناصری
تالاب ناصری

تالاب نیشکر محل مناسبی برای پرنده‌نگاری و ماهیگیری است. در این تالاب پرندگانی مثل گیلار، تنجه، سرسبز و فیلوش زندگی می‌کنند.

اگر شما قصد ماهیگیری در تالاب خرمشهر را داشتید منتظر باشید تا ماهی‌هایی مثل بیاح، شانک، شلج، بوشلمبو و یا حتی میگو و خرچنگ صید کنید.

برای اقامت در هتل و بوم گردی در شهر های خوزستان با کارشناسان ما در ارتباط باشید ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸

کشتی جنگلی اروند صغیر

کشتی جنگی اروند صغیر که در زمان جنگ تحمیلی از مهم ترین ناوچه های رزمی ایران بود امروزه با حالتی غریب و البته زنگ زده در رود اروند کوچک از جاذبه های گردشگری خرمشهر قلمداد می شود و اطراف این محوطه تعدادی کافه رستوران و بازارچه دایر شده است.

کشتی زمان جنگ اروند صغیر
کشتی زمان جنگ اروند صغیر

مضیف حاج عبد الله

در مرکز جزیره مینو از زیباترین مضیف های جنوب با نام مضیف حاج عبد الله قرار دارد، این مکان دیدنی در مرکز باغی ۱۵ هزار متر مربعی واقع شده و در آن اتاق های خانوادگی و یک چایخانه قدیمی دایر است که برای بازدید از این مکان با قایق وارد جزیره مینو شوید.

مضیف حاج عبد الله
مضیف حاج عبد الله

جزیره مینو

از معدود جزیره های مرزی ایران و عراق ، جزیره مینو می باشد که از بهترین جاهای دیدنی خرمشهر هم محسوب می شود، عبور و مرور کشتی باربری از کنار این جزیره در کنار گونه های نادر گیاهی و جانوری و وجود پرندگان مهاجر همه و همه از دلایل بازدید شما از این جزیره دیدنی خواهند بود.جاهای دیدنی خرمشهر

رستاک برای شما سوییت ،ویلا و اقامتگاه با نرخ های ویژه دارد.

جزیره مینو
جزیره مینو

شما تا به حال به خرمشهر سفر کرده اید ؟ تجربه شما از این سفر چیا بوده ؟

اگر مواردی را از قلم انداخته ایم در بخش زیر کامنت کنید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید