جاهای دیدنی الموت

0
1190

الموت از جاهای دیدنی الموت اطراف شهر قزوین است. منطقه الموت به دو قسمت الموت شرقی و غربی تقسیم می شود که در دل رشته کوه های البرز قرار دارد. از بهترین جاذبه های این منطقه قلعه الموت است.

برای بازدید از قلعه الموت باید به قزوین بروید و از آنجا ۷۰-۸۰ کیلومتر در جاده الموت رانندگی کنید. احتمالا تصور می کنید این جاده چندان زیبا نباشد و حوصله شما در مسیر سر برود، اما باید بدانید که این جاده مناظر زیبایی دارد. طبیعت بکر این جاده که با پوشش گیاهی زیبا آراسته شده، هر مسافری را به شوق می آورد.

قلعه الموت
قلعه الموت

قلعه الموت در سال ۲۲۶ هجری قمری، دژی استوار برای اسماعیلیان بوده و مرکز فرمانروایی آن‌ها به حساب می‌آمده است. اگر به دیدن این قلعه افسانه‌ای بروید، سیستم پیچیده آبرسانی، انبارهای ذخیره آذوقه، کانال‌ها و پرتگاه‌های رعب‌آوری را در اطراف قلعه خواهید دید که هجوم هر بیگانه‌ای را به آن غیرممکن می‌کرده است. قلعه الموت در روستای گازرخان قرار دارد و از بالای آن می‌توانید دره‌های عمیق و طبیعت زیبا و سرسبز روستا را تماشا کنید. جاهای دیدنی الموت

رستاک بلیط هواپیما با نرخ های رقابتی بصورت چارتر و سیستمی برای شما فراهم می سازد.

دیدنی های الموت
دیدنی های الموت

روستای گازرخان در ۹۵ کیلومتری شمال قزوین قرار دارد و اهالی آن اغلب باغ‌دار هستند. مهم‌ترین محصول باغات روستا نیز گیلاس است. از طرفی صنایع دستی، لبنیات و غذاهای محلی این روستا نیز بسیار موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. روستای گازرخان در بهار و تابستان میزبان هزاران گردشگری است که برای بازدید از قلعه الموت راهی این دیار می‌شوند.

روستای کامان

یکی دیگر از جاهای دیدنی روستای الموت، روستای کامان در جاده قزوین به الموت است. روستایی کوهستانی و ییلاقی که بالکن خانه‌هایش چوبی هستند و با گلدان‌های شمعدانی تزئین شده‌اند. این روستا پر از باغ‌های گیلاس است و مردمان آن به جوال‌بافی، کرباس‌بافی و کشاورزی مشغول هستند. این روستا پیست اسکی نیز دارد و برای آن‌هایی که عاشق برف و کوهستان هستند، منطقه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید! برای رسیدن به این روستای زیبا باید وارد مسیر قزوین به بهرام‌آباد شوید و از آن‌جا با عبور از پارک راجین و روستای زرشک خودتان را به دوراهی کامان برسانید.جاهای دیدنی الموت

روستای کامان
روستای کامان

دریاچه اوان

دریاچه اوان از بهترین جاهای دیدنی الموت است. در اطراف این دریاچه پهناور اتراق کنید و از تماشای درختان انبوه گردو، فندق، چنار و تبریزی که دورتادور آن را احاطه‌ کرده‌اند، لذت ببرید. جالب است بدانید که هیچ رودی به این دریاچه نمی‌ریزد و چشمه‌های درون دریاچه سبب پرآب شدن آن شده‌اند! آب این دریاچه زمین‌های کشاورزی روستاهای اطراف را سیراب می‌کند و محلی برای تفریح و گردش مسافران پدید آورده است.جاهای دیدنی الموت

یکی از ارکان سفر اقامتگاه  و وسیله نقلیه مناسب می باشد.رستاک بصورت حرفه ای برای شما در قزوین و الموت و اطراف آن می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .

دریاچه اوان
دریاچه اوان

غارهای الموت

حتما بازدید از یک غاری که روزگاری خانه انسان بوده است، جذاب خواهد بود. غار حاجت خانه یکی دیگر از جاهای دیدنی الموت است که در پنج کیلومتری روستای آکوجان قرار دارد. نقاشی‌های دیواری این غار نشان می‌دهند که در روزگاران گذشته محل زندگی انسان بوده است.

غار الموت
غار الموت

یکی دیگر از غارهای الموت که در پنج کیلومتری جنوب غربی روستای گشنه‌رود قرار دارد، غار ولی است. مورخان قدمت این غار را به ۲۵۰ میلیون سال قبل نسبت داده‌اند! این بنای تاریخی با یک تالار اصلی و چندین تالار فرعی ساخته شده است.

یکی از ارکان سفر اقامتگاه  و وسیله نقلیه مناسب می باشد.رستاک بصورت حرفه ای برای شما در قزوینو الموت و اطراف آن می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .

روستای زناسوج

اگر در اوج تابستان دلتان هوای بهار کرد به روستای زناسوج الموت بروید. جایی خوش آب و هوا که برای اقامتی چند روزه حرف ندارد. در این روستا درخت کهنسال گردویی وجود دارد که عمری ۲۰۰ تا ۲۵۰ ساله دارد. این درخت کهنسال در فهرست آثار ملی طبیعی کشور به ثبت رسیده و از سلامتی کامل برخوردار است. درختان دیگری مثل چنار کهنسال در روستای نارنده، چنار کهنسال روستای پروان، مجموعه چنارهای روستای هفت چنار در الموت غربی نیز در فهرست آثار طبیعی ایران جای گرفته‌اند.جاهای دیدنی الموت

طبیعت زیبا
طبیعت زیبا

خدمات گردشگری شامل:

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید:

بصورت آنلاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است.

برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید