جاذبه های دیدنی میاندوآب

0
310

میاندوآب یکی از شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی در شمال غرب ایران است. میاندوآب بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان جنوبی استان آذربایجان غربی و با فاصله ۱۶۴ کیلومتری از ارومیه، در جنوب استان قرار گرفته‌ است. جاذبه های دیدنی میاندوآب شهر رودخانه‌های پرآب در جنوب دریاچه ارومیه و میان دو رود زرینه‌رود و سیمینه‌رود واقع شده و محل تلاقی استانهای آذربایجان غربی و شرقی محسوب می‌شود. در ادامه همراه وب سایت رستاک هم باشید تا با جاذبه های دیدنی میاندوآب بیشتر آشنا شوید.

با هم چند نمونه از مناطق گردشگری میاندوآب را مرور کرده و از زیبایی های این شهر ، بیشتر لذت ببریم

پل میرزا رسول

این پل تاریخی در ۵ کیلومتری میاندوآب بر روی رودخانه سمینه رود بنا شده‌است. این اثر که قدمت آن به دوره قاجاریه می‌رسد در حال حاضر، در کنار جاده میاندوآب به مهاباد واقع شده‌است.مصالح بکار رفته در این بنا در قسمت پایه‌ها و سیل شکن‌ها، سنگ و در بقیه قسمت‌ها آجر می‌باشد. این بنا به شماره ۲۰۶۸ در فهرست آثار ملی ثبت شده‌است.

پل میرزا رسول
پل میرزا رسول

قلعه هلاکو

قلعه هلاکو مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است و در شهرستان مرند، سه راهی روستای هرزند عتیق واقع شده و این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۶۱۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

قلعه هلاکو
قلعه هلاکو

پل کوسه لر

پل کوسه لر یا کوسالار در روستایی با همین نام قرار دارد و روی کانالی به نام آجی گوبی که از زرینه رود منشعب می‌شود ساخته شده است. قدمت پل کوسه لر به دوران قاجار برمی گردد و از جاهای دیدنی میاندوآب می باشد. لاشه‌های سنگ و ملات آهک از مصالح به کار رفته در ساخت این پل تاریخی می باشد.  این اثر تاریخی در سال ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۴۰۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.جاذبه های دیدنی میاندوآب

پل کوسه لر
پل کوسه لر

غار جبیگلو

غار جبیگلو یا غار جبیکلو در نزدیکی روستای جبیگلو از توابع شهرستان میاندوآب قرار دارد. دو دالان درون غار قرار دارد که ورود به دالان اول برای همه افراد امکان پذیر می باشد اما ورود به دالان دوم غار تنها توسط غار نوردان با تجهیزات حرفه‌ای امکان پذیر می باشد. این غار از جاهای دیدنی میاندوآب می باشد.

غار جبیگلو
غار جبیگلو

قلعه جان آقا

قلعه جان آقا در نزدیکی روستای جان آقا از توابع شهرستان میاندوآب قرار دارد و با نام جان آغا قالاسی نیز شناخته می‌شود. در ساخت این قلعه از ملات استفاده نشده است. طول قلعه جان آقا دویست و پنجاه متر می باشد و از جاهای دیدنی میاندوآب می باشد.جاذبه های دیدنی میاندوآب

بصورت آنلاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است.

قلعه جان آقا
قلعه جان آقا

موزه میاندوآب

در موزه میاندوآب تعداد زیادی اثر باستانی و تاریخی مربوط به دوره‌های هخامنشیان و ساسانیان وجود دارد. زیورآلات، قطعات سفالی، مفرغی و فلزی، کاشی، آجر و سکه از جمله آثار تاریخی موجود در این موزه می باشد. موزه میاندوآب یکی از جاهای دیدنی میاندوآب به شمار می رود.

موزه میاندوآب
موزه میاندوآب

حمام طبیعی حیدر باغی (چشمه دوه اوچان)

حمام طبیعی حیدر باغی که با نام چشمه دوه اوچان نیز شناخته می‌شود چشمه‌ای گوگردی است که با گذشت زمان در اطراف آن شکل های مختلفی به وجود آمده است. از آنجایی که آب این چشمه در ارتفاع ده متری به صورت دوش حمام به درون رودخانه سرازیر می‌شود به اسم حمام طبیعی معروف شده است. این چشمه که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است از جاهای دیدنی میاندوآب می باشد.جاذبه های دیدنی میاندوآب

حمام طبیعی حیدر باغی
حمام طبیعی حیدر باغی

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید. همچنین برای ارتباط با تورها و رزرو بلیط از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید