جاذبه های دیدنی دره شهر

0
474

دَرّه‌شهر یکی از شهرهای غربی ایران و کوهپایه کبیرکوه از سلسله جبال زاگرس و جاذبه های دیدنی دره شهر است. این شهر در ساحل جنوبی رود سیمره و درجنوب شرقی حوزه جغرافیایی استان ایلام واقع شده‌است. دره شهر از شرق به استانهای لرستان و خوزستان واز غرب به شهرستان ایلام محدود است. مردمان این شهر به‌طور عمده با زبان‌ها و گویش‌های لکی و لری وبخش قلیلی از ساکنان با زبانهای عربی و کردی تکلم می‌کنند.

شهر باستانی ماداکتو یا سمیره

شهر تاریخی سیمره از شهرهای تاریخی استان ایلام است و در حاشیه غربی شهر دره شهر قرار دارد. این اثر تاریخی که بزرگ‌ترین محوطه تاریخی در سطح استان ایلام است بالغ بر ۲۰۰ هکتار وسعت در ضلع غربی و جنوب غربی شهر دره شهر قرار دارد و جزو اولین آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است.جاذبه های دیدنی دره شهر

شهر باستانی

این شهر مربوط به اواخر دوره‌ی ساسانی و قرون اولیه اسلامی است و مرکز ایالت مهرجانقذق یا مهرجانکدک بوده‌ است به عبارتی پایتخت تابستانی آن دوره بوده‌ است. دره شهر به دلیل فراوانی و تنوع قلعه‌های تاریخی در محدوده شهرستان، به شهر قلعه‌های ایران شهرت دارد.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

پل گاومیشان (پل سیمره)

در شهرستان دره شهر یک پل از دوره ساسانیان به یادگار مانده است که در نوع خودش بسیار دیدنی می باشد. این پل در بین مردم منطقه به گاومیشان معروف است و به دلیل آنکه دو رود پر آب زال و سیمره در این منطقه به هم می رسند آب و هوایی بی نظیر و فرحبخش دارد.جاذبه های دیدنی دره شهر

این منطقه یکی از ییلاق های اهالی منطقه و البته مسافران این شهر است . پل تاریخی گاومیشان از پنج چشمه بزرگ تشکیل شده است، که در حال حاضر فقط یکی از این چشمه ها سالم می باشد.

پل گاومیشان
پل گاومیشان

 تنگه رازیانه

تنگه رازیانه در استان ایلام ،یکی از مناطق ژئوتوریسم استان بوده و طبیعت بی نظیری دارد. این اثر طبیعی در لیست ثبت آثار ملی طبیعی ایران قرار دارد.  این تنگه درهٔ باریک و ژرفی است که در منطقه‌ای سرسبز واقع شده‌است. در درون این تنگه نیز رودی روان است.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

 تنگه رازیانه
 تنگه رازیانه

تنگ بهرام چوبین

تنگ بهرام چوبین یکی از پدیده‌های زیبای شهرستان دره شهر می‌باشد که در ۸ کیلومتری مسیر دره شهر- پلدختر، در دل یکی از دره‌های باریک کبیرکوه قرار دارد. مورخان این مکان را شکارگاه ییلاقی و بنا به روایاتی، مخفیگاه یکی از سرداران معروف ایرانی به نام بهرام چوبین می‌دانند.جاذبه های دیدنی دره شهر

تنگ بهرام چوبین
تنگ بهرام چوبین

قلعه سه ‌کسان

قلعه سه ‌کسان که با نام قلعه سه کسون نیز شناخته می‌شود، در جنوب غربی دره شهر و روی ارتفاعات صخره‌ای حد فاصل ارتفاعات کبیرکوه و دشت دره‌ شهر قرار دارد. این قلعه یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین قلعه‌های دوره ساسانی-اسلامی در منطقه به‌شمار می‌رود که دسترسی به آن بسیار مشکل بوده است.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

قلعه سه ‌کسان
قلعه سه ‌کسان

قلعه پور اشرف (شیخ مکان) دره شهر

این بنا بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد و به میر سید محمد خان پور اشرف تعلق داشته است. در حال حاضر قسمت های اعظم بنا فرو ریخته، ولی آثار کلی ساختمان هم چنان محفوظ مانده. در سمت باختر داخل تنگه و در دست اندازهای کوه، حصاری محکم از قلوه سنگ وگچ، با ظرافتی خاص احداث شده است. مشخصات معماری بنا و مصالح به کار رفته در آن نشان می دهد که قلعه از آثار دوره قاجار است.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

قلعه پور اشرف
قلعه پور اشرف

آتشکده دره شهر

آتشکده دره شهر در شرق شهرستان دره‌شهر، در سمت چپ رودخانه سراب بر روی تپه ماهورهای تنوره سرخ، قرار دارد. با توجه به مصالح و سبک معماری، بنا مربوط به اوایل دوره اسلامی است. در قسمت جنوبی این بنا پلکانی به طول ۱۰ متر و عرض یک متر با شیب ملایم وجود دارد که احتمالاً ورودیِ بنا بوده است.جاذبه های دیدنی دره شهر

آتشکده دره شهر
آتشکده دره شهر

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید