جاذبه های دیدنی آباده

0
289

آباده در شمال و شمال شرقی استان فارس واقع شده است و قدمت آن به بیش از هزار سال می رسد. با توجه به آثار تاریخی باقی مانده در این منطقه؛ آباده در بین چهار مرکز جمعیتی و فرهنگی شیراز، کرمان، یزد و اصفهان قرار گرفته و علت وجودی آن با توجه به موقعیت راه های ارتباطی منطقه قابل توجیه است. در دوره قاجاریه آباده منطقه بین راهی و محل استراحت کاروانیان بوده است.در این‌ شهر آثار متعدد تاریخی‌ و مذهبی‌ به‌ جا مانده‌ است. در ادامه همراه رستاک هم باشید تا با جاذبه های دیدنی آباده بیشتر آشنا شوید.

روستای آباده
روستای آباده

آباده کجاست؟

آباده یا همان شهر ملی منبت ایران، شمالی‌ترین شهرستان در استان فارس است. بهمن، سورمق، ایزدخواست و صغاد از شهرهای این شهرستان محسوب می‌شوند. این شهر از شمال به اصفهان، از جنوب به اقلید و صفاشهر و از سمت شرق به استان یزد می‌رسد. فاصله آباده تا شیراز ۲۷۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۰۰ کیلومتر است.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

دیدنی های آباده

قلعه ایزدخواست

قلعه ایزدخواست، در شهر ایزدخواست، نزدیک به آباده قرار دارد و ساخت آن متعلق به دوران ساسانی است. آتشکده داخل شهر اولین آتشکده‌ای بود که به مسجد تبدیل شد. این قلعه در پنج طبقه ساخته شده که در آن زمان ساختمانی با این تعداد طبقه بسیار نادر بود. بعد از ارگ بم قلعه ایزدخواست بزرگ‌ترین بنای خشت‌ و‌ گلی ایران است. کاروان‌سرای شاه عباسی و پل صفوی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به قلعه ایزدخواست است.جاذبه های دیدنی آباده

کاروانسرای ایزدخواست

کاروانسرای ایزدخواست مربوط به سده ۱۲ است و در ایزدخواست، داخل شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۱۱۲ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کاروانسرای ایزد خواست
کاروانسرای ایزد خواست

موزه مردم‌شناسی آباده

موزه مردم‌شناسی آباده، در استان فارس در یک طبقه با زیربنای دو هزار و ۴۰۰ متر مربع شامل سالن‌های اداری، کافی‌نت، کافی‌شاپ، موزه و گالری است. اگر به بازدید از موزه ها علاقه دارید حتما سری به این موزه بزنید.جاذبه های دیدنی آباده

تیمچه صرافیان

این تیمچه در بافت قدیمی شهرستان آباده بنا شده است که متعلق به دوران قاجار است و به‌منظور داد و ستد ساخته شده است. بنای زیبای تیمچه دو طبقه‌ای است. در ورودی تیمچه با منبت‌کاری هنرمندانه و درهای چوبی حجره‌ها زیبایی بنا را چند برابر کرده‌اند. این تیمچه جزو شش بازار برتر در زمینه خرید و فروش صنایع دستی ایران است. در سال۱۳۷۶تیمچه صرافیان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

هتل زاگرس و میهمانسرای جهانگردی از اماکن اقامتی خوانسار می باشد . علاوه بر این اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهند . از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید،اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید. و در صورت نیاز به پشتیبانی با رستاک هماهنگ فرمایید.

تیمچه صرافیان
تیمچه صرافیان

منطقه شکار ممنوع بید بیده

این منطقه با وسعتی برابر با ۷۰۰۰۰ هکتار در فاصله ۳۰ کیلومتری آباده واقع شده که این منطقه در امتداد رشته کوه زاگرس و از ارتفاعات جنوبی شهرستان و همجوار با ارتفاعات قله بل (بلندترین قله استان فارس) شروع شده و ارتفاعات تنگ تنور، سیاه چوغی، بیدهاشم را در بر می گیرد و بیشترین بارندگی در سطح شهرستان در این منطقه گزارش شده که در فصول سرد سال بارش در ارتفاعات بصورت برف و در دشت همجوار اغلب بصورت باران است.جاذبه های دیدنی آباده

منطقه شکار ممنوع بید بیده
منطقه شکار ممنوع بید بیده

ارتفاعات موسوم به باغوک و تپه های منتهی به این ارتفاعات و همچنین دامنه ها و دره های جنوب ارتفاعات در فصول گرم و سرد سال دارای چشم انداز های زیبایی می باشد که در فصل بهار (اردیبهشت ماه) با رویش گونه های بومی و از جمله بوته جاشیر و برخی گیاهان دارویی و صنعتی مناطق زیبایی را در دل کوهستان و دره ها بوجود می آورد.در فصل زمستان نیز گاهی پوشیده از برف و تماشایی است.

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

بنای کلاه فرنگی آباده

در زبان فارسی کلاه فرنگی، کوشک و کیوسک به صورت مترادف به کار می‌روند و هر سه به سازه‌ای اشاره دارند که در معماری به آن پاویون می‌گویند. در زبان فرانسوی پاویون به سازه‌ای اطلاق می‌شود که برای تفریح و آرامش‌گرفتن ساخته شده باشد. اگر این سازه در میان باغ، درختان و محیطی سرسبز ساخته شده باشد، در فارسی به آن کلاه فرنگی می‌گویند. تاریخ آشنایی ایرانیان با کلاه‌فرنگی به دوران قاجار می‌رسد.

عمارت کلاه فرنگی آباده
عمارت کلاه فرنگی آباده

عمارت کلاه فرنگی سازه‌ای است اعیانی که فقط بزرگان و سرشناسان می‌توانستند آن را بسازند. کلاه فرنگی آباده هم در عهد قاجار ساخته شده است. این سازه ساختاری دایره‌ای‌شکل دارد و در ساخت آن معماری ایرانی و اروپایی تلفیق شده‌ است. این عمارت کوچک است و فقط ۲۰ مترمربع مساحت دارد؛ اما بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر در آشنایی با سبک‌های قدیمی معماری باشد. عمارت کلاه فرنگی در خیابان ولیعصر آباده قرار دارد.جاذبه های دیدنی آباده

در سالیان اخیر اقامتگاه های بوم گردی بسیار زیادی در این منطقه و روستاهای اطراف ایجاد شده است که از طریق رستاک می توانید انها را به همراه خدمات و غذا و راهنما رزرو نمایید. اپلیکیشن رستاک را به رایگان از کافه بازار دانلود کنید .

روستای چنار
روستای چنار

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید