جاذبه غار یخ مراد گچسر

0
275

غارها یکی از مرموزترین پدیده‌های طبیعی به حساب می‌آیند. انگار که در هر غار، یک راز بزرگ نهفته است. هر غار شکل ظاهری متفاوتی دارد. برخی غارها آبی و برخی غارها آهکی هستند. امروز قصد داریم تا درباره غار یخ مراد گچسر با شما صحبت کنیم. شاید با شنیدن نام این غار به یاد داستان علی‌بابا و ۴۰ دزد بغداد بیفتید. البته برای ورود به این غار لازم نیست تا نام رمز را با صدای بلند بگویید! با ما همراه باشید تا امروز غار یخ مراد البرز ، یکی از زیباترین غارهای ایران را بهتر بشناسید.

قندیل های غار یخ مراد
برخی غارها آبی و برخی غارها آهکی هستند
قندیل های غار یخ مراد

غار یخ ‌مراد کجاست؟

مسیر رسیدن به غار یخ مراد گچسر جاده آشنا و زیبای چالوس است. دل به این جاده بسپارید. بعد از گذر حدود ۷۰ کیلومتر در جاده چالوس، سمت غرب، تابلوی روستای کهنه ده شما را به سمت این غار راهنمایی می‌کند. غار یخ ‌مراد در حوالی روستای آزادبر و کهنه‌ ده در منطقه گچسر واقع شده است.  برای رسیدن به ورودی این غار در دل ارتفاعات، مدتی پیاده‌روی و کوهپیمایی لازم است. برای دیدن این غار یخی لحظه‌ای درنگ نکنید.  

برای رزرو ویلا ، سوئیت ، اقامتگاه در سراسر ایران از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن بازار رستاک هوم اقدام کنین .

موقعیت غار یخ مراد
مسیر رسیدن به غار یخ مراد گچسر جاده آشنا و زیبای چالوس است
موقعیت غار یخ مراد

معرفی غار یخ مراد گچسر چالوس

غار یخ مراد گچسر در نزدیکی روستای آزادبر و روستای کهنه ده در منطقه گچسر و جاده چالوس واقع شده است. این غار از جاذبه‌های طبیعی استان البرز به حساب می آید. دریچه ورودی غار در ارتفاعات کوه‌های منطقه قرار گرفته است و مسیری که به سمت آن پیموده می‌شود عموماً شیب دار و رو به پایین می باشد. در نهایت با رسیدن به اعماق کوه، با چشمه‌های یخ‌زده در کف زمین و استالاکتیت‌های اسفنجی بسیار چشم نواز غار مواجه می‌شوید که زیبایی فریبنده ای در آن ها نهفته است.

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.

برف زیبا گچسر
غار یخ مراد گچسر در نزدیکی روستای آزادبر و روستای کهنه ده در منطقه گچسر
برف زیبا گچسر

آنچه در غار یخ مراد گچسر کرج قابل‌ توجه بازدیدکنندگان است، مطبق بودن آن می باشد که در میان غارهای ایران کمتر دیده می‌شود. در بخشی از غار چهار طبقه با اختلاف ارتفاع بیش از ۳۰ متر دیده می‌شوند. در سفر به غار یاد شده شاید با دخیل‌هایی مواجه شوید که تعجبتان را برانگیزند؛ دلیل وجود دخیل های متعدد در این منطقه آن است که بومیان منطقه بر این باور بوده‌ اند که یخ‌های کف غار برای درمان ناباروری زنان مفید است. درباره غار یخ مراد گچسر از یکی از غارنوردان خبره کشورمان یعنی علی جوانشاد نقل شده است که: غار یخ مراد جاده چالوس در حدود ۵۰ هزار سال پیش در زیردریا شکل‌ گرفته است که وجود یک فسیل از گونه نرم‌تنان گویای این مدعا است.

بیمه و رزرو هتل جهت ارائه به سفارتخانه ها نیز برای شما انجام می دهیم.

محصول جدید رستاک رزرو خودرو با راننده می باشد .

جاذبه های غار

غار یخ مراد گچسر در ارتفاع ۲۶۴۰ متر از سطح دریا قرار دارد و جایی است که در آن یخ شگفتی ساز می شود. این غار در مسیری با جذابیت‌های خاص در ۶۰ کیلومتری روستای نسا قرار گرفته است. با عبور از یک پل در مسیر، جاده خاکی به طول ۱۲ کیلومتر آغاز می شود که با پیمودن این مسیر به یک‌ دو راهی خواهید رسید. راه سمت چپ شما را به دهانه غار یخ مراد گچسر کرج هدایت می‌کند. غار یاد شده که پر است از زیبایی‌های طبیعی، در ایران همانند ندارد. از دهانه غار که عبور می‌کنید، در پیش چشمان خود یک آبشار یخ‌زده، سه تالار و یک برکه را خواهید دید و تابش نور در قندیل‌های یخ‌زده مانند الماس درخشندگی دلربایی دارند.

غار گچسر
دهانه غار یخ مراد گچسر کرج
غار گچسر

تالار دوم در غار یخ مردا گچسر دو برابر تالار اول است و از دو دهلیز تشکیل‌ شده است که طول یکی از آن‌ها ۶ متر بوده و به یک چاه ۷ متری ختم می‌شود وطول  دیگری ۱۰ متر است و به یک چاه ۸ متری ختم می‌شود. تالار سوم نیز عریض‌تر از تالار دوم است و مرتفع‌ترین سقف غار در آن قرار دارد که به دلیل سنگ‌های زیبای اطراف آن همواره مورد توجه بازدیدکنندگان بوده است. 

رستاک علاوه بر اقامتگاه بلیط های داخلی و خارجی با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

جهت تهیه ویزای کشورهای توریستی نیز می توانید با رستاک در اتباط باشید.

قندیل های جادویی
غار یخ مردا گچسر دو برابر تالار اول است
قندیل های جادویی

بهترین زمان سفر

قبل از سفر به غار یخ مراد گچسر مراد لازم است بدانید که این قندیل‌ها از اوایل آذرماه شروع به شکل گرفتن می‌کنند. اما اگر می‌خواهید غار یخ مراد را در اوج زیبایی‌اش ببینید، اوایل بهار را برای سفر به این مقصد انتخاب کنید. اواخر بهار و تابستان استالاکتیت و استالاگمیت‌های یخی غار آب می‌شوند.

در سفر به غار یخ‌ مراد با خود چه چیزهایی ببریم؟

اگر قصد دارید مسیر زیادی از غار را بپیمایید باید تجهیزات کامل غارنوردی را به همراه داشته باشید. در غیر این صورت، هدلامپ، لباس گرم، کفش مناسب از وسایل ضرروی شما برای این سفر خواهد بود.

تجهیزات مورد نیاز غار  یخ مراد
اگر قصد دارید مسیر زیادی از غار را بپیمایید باید تجهیزات کامل غارنوردی
تجهیزات مورد نیاز غار یخ مراد

با سرچ انواع واحد های اقامتی می توانید مقایسه نرخ و امکانات را از سیستم رستاک داشته باشید.

رزرو از طریق رستاک برای میهمانان هیچ هزینه ای ندارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید