شگفتی های چابهار

0
3266
بندر زیبای چابهار

چابهار کجاست؟

چابهار کجاست؟ لحاظ موقعیت جغرافیایی چابهاری که صحبتش را میکنیم در کجا قرار دارد چابهار جنوب شرقی ترین شهری است که بیشتر برای ما شناخته شده است.چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و تنها بندر اقیانوسی کشور هست که به اقیانوس هند راه دارد.

قابلیت پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما دارد و همچنین یک موقعیت راهبردی بسیار بسیار مهمی داره که راه دسترسی کشورهای محصور در آسیای میانه را با آبهای آزاد هموار می کند.

دیدنی های چابهار
دیدنی های چابهار

شهرهای دیگری که نزدیک چابهار هست و به گوش شما آشنا هستند و ممکن است که آنها شنیده باشین شهرستان‌های ایرانشهر و نیکشهر هست که از شرق به پاکستان و از غرب به استانهای کرمان و هرمزگان محدود میشه بندر چابهار هم عرض جغرافیایی شبه جزیره فلوردیای آمریکا هست و آب و هواش شبیه بندر میامی آمریکا است.خلیج چابهار با بریدگی طبیعی و استثنایی خودش بزرگترین خلیج ایران در سواحل پیرامون دریای عمان به حساب میاد و نزدیک‌ترین آبراه به اقیانوس هند می باشد.

مقاله مشابه در این زمینه سواحل بکر چابهار می توانید اطلاعات کامل تر مطالعه کنید.


سواحل مکران چابهار -چابهار کجاست
سواحل مکران چابهار -چابهار کجاست

راههای دسترسی به چابهار

بهترین راه دسترسی به چابهار از طریق سفرهوایی هست. به واسطه دوری که وجود دارد به واسطه وقت کمی که وجود داره خیلی از ما ها ترجیح می دهیم ،که خوب راه هوایی را انتخاب کنیم که زودتر برسیم چون مسافت خیلی طولانیه بالای ۲۰۰۰ کیلومتر است با اتوبوس و یا وسیله نقلیه دیگه ای واقعاً خیلی مشکل میشه مخصوصا با توجه به زمان های محدودی که برای مسافرت وجود داره بهترین راه هواپیما هست.

مسیر تهران -چابهار هوایی راههای دسترسی به چابهار
مسیر تهران -چابهار هوایی راههای دسترسی به چابهار

دسترسی به چابهار از طریق تهران

شگفتی های چابهار  سامانه جامع گردشگری رستاک

روزانه تهران تهران حدوداً بالای ۴ تا ۶ پرواز وجود داره که از صبح زود تا بعدازظهر پرواز دارند . برخی از آنها به صورت غیرمستقیم هست. یعنی در زاهدان یک توقفی داره مسافرگیری می کنه و مجدد بلند میشه و برخی از پروازها هم هست که به صورت مستقیم در خود چابهار میشینه در فرودگاه کنارک که یک فاصله حدوداً ۵۰ کیلومتری با خود چابهار داره . بلیط با قیمت های مختلف ارائه میشه برای تهیه اش میتونین از طریق آژانس رستاک با کمترین نرخ تهیه بکنین و سفرتون طریق شروع کنید.

بهترین زمان سفر

شاید سوال داشته باشید که چه زمانی به چابهار سفر کنیم؟ یا بهترین زمان سفر به چابهار کی هست؟ واقعیت اینه که به واسطه اینکه تقریباً آب و هوای خیلی متغیری نداره هر زمان از سال رو شما میتونین در واقع به چابهار سفر داشته باشید، و از زیبایی های آن لذت ببرید ولی خوب پیشنهاد میشه در فصولی که خوب به هوا در سایر مناطق ایران خنک تر هست ما بتوانیم با آنجا سفر کنیم فصل پاییز و فصل زمستان و عید نوروز بهترین زمان سفر به آنجا هست.

ولی از این نباید غافل بشیم به خاطر اینکه خدمات بهتری را بتوانیم بگیریم و از تخفیفات ویژه هتلها بتونیم استفاده کنیم گاها تا ۶۰ درصد هم میتونیم ازتخفیفات ویژه هتلها استفاده کنیم.این فرصت را نباید از دست بدهیم که در فصلی مثل بهار و همچنین تابستان هم اگر فرصتش را داریم به اینجا سفر کنیم و زیبایی های آن لذت ببریم.

طبیعت چابهار-بهترین زمان سفر
طبیعت چابهار-بهترین زمان سفر

ویژگی های ممتاز چابهار

میوه ها، ادویه جات و سایر محصولات در چابهار با بقیه ایران متفاوت است و شباهت زیادی به محصولات گرمسیری شبه قاره هند دارد.

 میوه ها، ادویه جات و سایر محصولات در چابهار
میوه ها، ادویه جات و سایر محصولات در چابهار

طبیعت چابهار، میوه ها و محصولات آن نوع خاصی از میوه های استوایی هستند که در هیچ جای ایران از آنها پیدا نمیشه و ما فقط می توانیم چنین میوه ها ، طبیعت و محصولاتی را در چابهار مشاهده کنیم.از شناخته شده ترین آنها موز هست که همگی شما با آن آشنا هستید. ولی موز چابهار به لحاظ طعم بسیار خوشمزه ولی اندازه آن کوچکتر از موزهایی است که شما در مناطق دیگر میل کرده اید.

شگفتی های چابهار  سامانه جامع گردشگری رستاک
باغ موز در چابهار

میوه های چابهار

  وقتی نامی از میوه‌ های گرمسیری برده می‌شود، آنچه اغلب به ذهن می‌رسد، میوه‌هایی مانند موزه، انبه و خرما است. در حالی که در چابهار میوه ‌های گرمسیری متنوعی تولید می‌شود .تنوع اقسام خرما از دیگر شگفتی‌های چابهار است که حدود ۳۰ نوع خرما در این شهر کشت می‌شود.

درختان نخل و خرما در چابهار
درختان نخل و خرما در چابهار

اغلب این میوه‌ها دارای طعم و عطر خاصی است که در صنایع مختلف عطر سازی، غذایی و حتی دارویی نیز کاربرد دارد اما هنوز در داخل کشور ناشناخته مانده است.چیکو، گواوا (زیتون محلی)، پاپایا (خربزه درختی)، کنار، پالسا و سیتاپُل تولید می‌شود که چندان شناخته شده نیستند.

میوه های استوایی چابهار -زیتون محلی
میوه های استوایی چابهار -زیتون محلی

زیتون محلی ( گواوا ) بسیار طعم خوشمزه و ملسی دارد و تقریبا تمامی افراد از مزه آن خوششان می آید .

میوه های گرمسیری جنوب -زیتون محلی
میوه های گرمسیری جنوب -زیتون محلی

انبه و پاپایا از دیگر میوهای این شهرستان است ،یکی از دیدنی های چابهار که در تورها به شما ارائه می شود بازدید و خوردن میوه های خوشمزه این باغات می باشد . این فرصت را از دست ندهید با تیم رستاک همیشه هماهنگی فرمایید برای بازدید از چنین مناطقی که واقعا نظیرش را در جاهای دیگر نمی توان یافت. نومنه ای از باغات مورد بازدید را در زیر می اورم:

باغ خرما و انبه در چابهار
باغ خرما و انبه در چابهار
باغ زیتون محلی و انبه در چابهار بازدید های گردشگری از این مناطق
باغ زیتون محلی (گواوا) و انبه در چابهار بازدید های گردشگری از این مناطق
نمایی از باغ میوه از داخل اتومبیل چابهار
نمایی از باغ میوه از داخل اتومبیل چابهار

دمای مطلوب برای رشد آناناس بین ۱۵٫۵ الی ۳۰ درجه سانتیگراد است. دمای کمتر یا بیشتر از آن سبب کندی یا توقف رشد گیاه آناناس می‌شود. آناناس به دمای پایینتر از ۶ درجه سانتیگراد به شدت حساس بوده و در صورت طولانی شدن دوره سرما، سبب مرگ گیاه می‌شود.جالب است بدانید اناناس اخیر در چابهار کشت و تولید می شود. 

تولید و کشت اناناس در چابهار
تولید و کشت اناناس در چابهار

در چابهار چه بخوریم؟

چابهار دارای غذاهای محلی خاصی است که تعدادی از آنها برگرفته از هندوستان می باشند و میتواند برای گردشگران جذاب باشد.بسیاری از آنها شبیه غذاهای ایرانی است اما ادویه های خاص آنها را متفاوت می کند.شیرچای بلوچی نیز نوشیدنی رایجی است.

شیر چایی -بلوچی چابهار
شیر چایی -بلوچی چابهار
  1. شیر و چای و شکر را با هم مخلوط کنید.روی حرارت بگذارید تا شیر به جوش بیاید.  
  2. وقتی شیر به جوش آمد حرارت را کم کنید تا شیر رنگ قهوه ای روشن در بیاید. حرارت را خاموش کنید از تفاله گیر استفاده کنید  
  3. لیوان مخلوط را در دست بالا نگه داردی در دست دیگر لیوان بگیرید از بالا شیر را به داخل لیوان بریزید تا مخلوط کامل شود.شیر چای را نوووش جاان کنید. میتوانید در شیر ه یا برگ گل بریزید.  
طرز تهیه شیر چایی -چابهار -بلوچستان
طرز تهیه شیر چایی -چابهار -بلوچستان

کراهی میگو

یکی از معروف‌ترین غذاهای دریایی چابهار کراهی میگو است. ابتدا میگو را به همراه پیاز تفت می‌دهند، پس از اضافه نمودن گشنیز و ادویه‌های مخصوص آن را دم می‌کنند.

کراهی میگو غذای چابهار
کراهی میگو غذای چابهار

البته یکی از لذایذ سفر چشیدن و خوردن غذاهایی است که در مقصد وجود دارد و چابهار از این حیث واقعا غنی است. قیل از سفر با ما هماهنگی فرمایید تا بهترین و مناسب ترین مکانهایی که می توانید غذا میل کنید را در اختیار شما قرار دهیم . ارتباط با رستاک چندان سخت نیست.و شماره واتساپ بنده جهت مشاوره سفر تمام مدت در اختیار شما قرار دارد.ما تجربه کمی در سفر نداریم مطمن باشید از مشاوره با ما ضرر نخواهید کرد . ما تیم حرفه ای داریم.

دفتر خدمات مسافرتی رستاک تهران
دفتر خدمات مسافرتی رستاک تهران

غذاهای با ترکیب میگو و ماهی که به شکل کبابی تهیه می شوند را نباید در چابهار تهیه می شوند را نباید از دست داد. سایر غذاهای محلی عبارتند از : بت ماش،تخلان،تباهگ،دوغ پا،املت سوزی،تنورچه ، پلو زعفرنی چابهار ، خوراک خرما ، شرینی چنگال و چای ماسلا

غذاهای دریایی چابهار
غذاهای دریایی چابهار

جهت رزرو تور با شماره رستاک و رزرو هتل و اقامتگاه از سایت رستاک هم استفاده فرمایید . امکانات خوبی برای شما تدارک دیده ایم.


اقامت در چابهار

یکی از سوالاتی که معمولاً مسافرین محترم از ما می‌پرسند اینه که در چابهار کجا میتونیم اقامت کنیم واقعیت این است که در چند سال اخیر در منطقه آزاد چابهار چندین هتل خوب ایجاد شده با امکانات مناسب. هتل پنج ستاره لیپار یکی از اینها هست.

هتل لیپار بندر چابهار هتل 5 ستاره از رستاک
هتل لیپار بندر چابهار هتل ۵ ستاره از رستاک

همچنین هتل ۴ ستاره فردوس که موقعیت بسیار خوبی داره هم به لحاظ نزدیکی به مراکز خرید و هم به لحاظ دسترسی به ساحل که این امکان را برای گردشگران فراهم می کند در طول مدت اقامت بتونن هر زمانی که بخوان پیاده به ساحل برن در ساحل قدم بزنند و یا از امکانات مجتمع های گردشگری و همچنین مراکز خرید استفاده بکنند.

ورودی هتل فردوس چابهار از رستاک 02188141468
ورودی هتل فردوس چابهار از رستاک ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸

هتل فردوس که در دل یکی از مجتمع‌های فروشگاهی ایجاد شده به راحتی ۲۴ ساعته این امکان را شما دارین که دسترسی داشته باشین به مرکز خرید و نیازی به تاکسی یا وسیله حمل و نقل دیگه ای ندارین.

بخشی از لابی هتل فردوس چابهار از رستاک 02188141468
بخشی از لابی هتل فردوس چابهار از رستاک ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸

اطلاعات بیشتر در خصوص چابهار در مقالاتی بعدی منتشر خواهد شد . رزروهای خود را با اعتماد به برند رستاک انجام دهید . تجربه ما لذت سفر شما را دو چندان خواهد کرد .



ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید