دیدنی های عروس ایران ( مازندران )

0
2586

روستای کندلوس

روستای کندلوس با چهارهزار سال تاریخ، در دل کوهستانهای البرز در استان مازندران واقع شده است. روستای کندلوس، به حق یکی از زیباترین و پاکیزه ترین روستاهای ایران محسوب میشود که همچون نگینی در دل طبیعت زیبای البرز شمالی، میدرخشد. یکی از جاذبه های این منطقه، موزه مردم شناسی و موزه گیاه شناسی کندلوس میباشد که اطلاعات بسیار جالب و مفیدی درباره تاریخ کهن و تمدن پر رمز و راز این دیار ، در اختیار ما میگذارد. از صنایع دستى این دهکده مى توان به بافتن جاجیم، ایزار (پارچه پشمى چارخانه دستباف) جوراب، دستکش و بلوز پشمى گلدار و نمدمالى اشاره کرد.

 روستای کندلوس با چهارهزار سال تاریخ، در دل کوهستانهای البرز در استان مازندران واقع شده است.
روستای کندلوس

روستای فیلبند

روستای فیلبند با تمام زیبایی های بکرش در ۲۴۰ کیلومتری تهران به سمت آمل و در جاده هراز قرار دارد . روستای شگفت انگیز فیلبند از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل محسوب می گردد. برای رسیدن به این روستا باید از تهران راهی جاده هراز شویدو نرسیده به جنوب آمل جاده ای فرعی از سمت شرق شما را به روستای فیلبند می رساند. ام این روستا در واقع فِلبَند است. در گویش مازندرانی فل به معنای خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است. علت نام گذاری این روستا این بوده که رفت و آمد به این منطقه به علت ارتفاع بالای ییلاق بسیار دشوار بوده است. نام دیگر این روستا بام شرقی مازندران است به این دلیل که مرتفع ترین روستای بخش شرقی مازندران با ۲۳۰۰ متر ارتفاع می باشد.

روستای فیلبند با تمام زیبایی های بکرش در 240 کیلومتری تهران به سمت آمل و در جاده هراز قرار دارد . روستای شگفت انگیز فیلبند از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل محسوب می گردد.
روستای فیلبند

تله کابین نمک آبرود

يكي از بخشهاي مهم توريستي نمك آبرود، تله كابين است. اين تله كابين كه در جنوب شرقی شهرك نمك آبرود واقع شده است، امكان صعود به بالاي قله زيباي مدوبن را فراهم مي‌كند. قله مدوبن، با داشتن امكانات پذيرايي مسافرين و همچنين اختلاف دماي حدود ۱۰ درجه سانتيگراد نسبت به پاي كوه در ماههاي گرم سال فضاي دلنشين و خاطره انگيزي را براي گردشگران خواهد داشت.


جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .


يكي از بخشهاي مهم توريستي نمك آبرود، تله كابين است. اين تله كابين كه در جنوب شرقی شهرك نمك آبرود واقع شده است، امكان صعود به بالاي قله زيباي مدوبن را فراهم مي‌كند.
تله کابین نمک آبرود

برای رزرو خدمات گردشگری قبل از سفر یه سایت رستاک هم مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸


روستای جواهرده

این روستا در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و قله های سرخ قله، واژک سه برار رژه (رجه) و سماموس این ییلاق زیبا را در پناه خود گرفته اند. روستای جواهرده که از توابع دهستان سخت سر است، در گذشته برای مردم رامسر، ییلاقی خوش آب و هوا بوده که از گرمای شرجی رامسر به آن پناه می آوردند و در زمستان های سرد و برفی به رامسر باز می گشتند.

این روستا در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا قرار دارد و قله های سرخ قله، واژک سه برار رژه (رجه) و سماموس این ییلاق زیبا را در پناه خود گرفته اند. روستای جواهرده که از توابع دهستان سخت سر است
روستای جواهرده

موزه مردم ‌شناسی کندلوس

با عبور از پله های سنگی قرار گرفته در میان طبیعت چشم نواز کندلوس به موزه ای با ۴۰۰ متر زیربنا با مام موزه مردم شناسی کندلوس می رسیم. این بنا دو طبقه، آثار نفیس مربوط به هزاره های پیش از میلاد مسیح تا قاجار را در خود جای داده است . موزه مردم شناسی کندلوس شامل بخش های متنوعی از قبیل اسناد تاریخی، زیورآلات ، بافته ها و پوشاک ، اسناد تذهیب شده و کتب خطی ، ابزراآلاتی مانند قیچی ، قفل و چپق و بخش نقاشی های قهوه خانه ای و سنتی است .

از با ارزش ترین آثار موجود در این موزه نسخه خطی قرآن کریم ، جام با نقش قوچ مربوط به ۱۸۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ، سکه های اشکانی ، ساسانی و ایلخانی و هزاران آثار با ارزش دیگری است که به همت بانی آن، دکتر علی اصغر جهانگیری، در طی سال ها همنشینی با مردمان روستا های اطراف کندلوس جمع آوری شده است .

 با عبور از پله های سنگی قرار گرفته در میان طبیعت چشم نواز کندلوس به موزه ای با 400 متر زیربنا با مام موزه مردم شناسی کندلوس می رسیم.
موزه مردم ‌شناسی کندلوس

آبشار آب پری

آبشار آب پری در ۱۳ کیلومتری رویان مازندران، در نزدیکی نور، در جاده‌ای کوهستانی و جنگلی با آب و هوایی خنک و دلچسب قرار دارد. برای رسیدن به آبشار آب پری باید به روستای رویان بروید و وارد خیابان شهدا شوید، در اولین چهارراه یعنی محل بازار معروف رویان که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، مسیر را به سمت جاده رویان بلده ادامه دهید. حالا در جاده‌ای جنگلی و پرپیچ و خم به نام گلندرود باید مسیر را ۱۲ کیلومتر ادامه دهید تا به آبشار آب پری برسید. آبشار کنار جاده است. ماشین را که همان‌جا در جاده پارک کنید می‌توانید آب پری زیبا را ببینید.


تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.


آبشار آب پری در ۱۳ کیلومتری رویان مازندران، در نزدیکی نور، در جاده‌ای کوهستانی و جنگلی با آب و هوایی خنک و دلچسب قرار دارد. ب
آبشار آب پری

پناهگاه حیات وحش سمسکنده

منطقه حیات وحش سمسکنده شامل وسعت منطقه ای ۱۰۰۰ هکتار از گونه های جنگلی و جلگه ای می باشد. این مناطق به شکل دو منطقه مجزا و با مساحت ۱۰۴۱ و ۵۶ هکتار در حوالی شهر ساری و با مدیریت یکپارچه به شکل زمین های جنگلی، مناطق جلگه ای خزری و با گونه های شاخص بلوط، انجیلی، آزاد و توسکا می باشد و به عنوان زیستگاه و محل تکثیر و پرورش در پناهگاه بوده است. معیشت افرادی که در این منطقه زندگی می کنند کشاورزی و باغداری است. از تعارضات مهم منطقه می توان به تجاوز به عرصه و تخریب اراضی منابع ملی و تغییر کاربری اراضی اشاره نمود. در منطقه حیات وحش سمسکنده تجهیزات حفاظتی مراکز محیط بانی و سر محیط بانی و ماشین آلات خودرو و موتور تریل قرار داده شده است.

 منطقه حیات وحش سمسکنده شامل وسعت منطقه ای ۱۰۰۰ هکتار از گونه های جنگلی و جلگه ای می باشد.
پناهگاه حیات وحش سمسکنده

روستای لاویج

لاویج دهستانی در شهر چمستان از توابع شهرستان نور است که برای رسیدن به لاویج در هر نقطه ای از ایران که باشید دو مسیر وجود دارد . شما خواه از جاده هراز بیایید خواه از شرق مازندران ابتدا باید به شهرستان آمل و سپس به شهر چمستان بیایید و با گذر از پارک جنگی کشپل مسافتی ۱۸ کیلومتری را در جاده ی زیبای لاویج بپیمایید . حال اگر شما از غرب استان مازندران قصد آمدن به لاویج را دارید و در جستجوی مسیر لاویج هستید ابتدا باید به شهرستان نور ، این شهر ساحلی زیبا سفر کنید و سپس به شهر چمستان و با طی مسافتی ۱۸ کیلومتری به دهستان لاویج بیایید و در راه از زیبایی های طبیعت پیرامون جاده لاویج لذت ببرید. 


جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .


لاویج دهستانی در استان مازندران و شهر چمستان از توابع شهرستان نور است که برای رسیدن به لاویج در هر نقطه ای از ایران که باشید دو مسیر وجود دارد .
روستای لاویج

قبرستان سفید چاه

قبرستان سفید چاه در سرزمین سبز استان مازندران، بخش یانه سر از توابع شهرستان بهشهر و در روستای سفید چاه واقع شده است. این مکان یکی از قبرستان های قدیمی و تاریخی مسلمانان در این استان بوده و قدمت آن به حدود ۱۲۰۰ سال پیش باز می گردد. بومیان و مردمان محلی این منطقه از گذشته اجساد خود را در این قبرستان به خاک سپرده و معتقد هستند اجساد دفن شده در این قبرستان هرگز نپوسیده و هیچ آسیبی بر آنها وارد نمی شود. این قبرستان امروزه نیز نه تنها در میان مردمان محلی بسیار شناخته شده و پرطرفدار است، بلکه از مناطق، شهرها و روستاهای دور نزدیک، افراد اجساد خود را برای دفن به این قبرستان سپید می آورند.

براساس تحقیقات به عمل آمده بر روی خاک قبرستان سفید چاه که به قبرستان سپید نیز شهرت دارد، آهک موجود در خاک این قبرستان بسیار بالا بوده به نوعی که رنگ خاک آن به سفیدی میزند. وجود این خاک آهکی سفید سبب تاخیر در فساد اجساد دفن شده در این قبرستان شده و همچنین گفته می شود که دلیل نام گذاری این مکان با نام قبرستان سپید نیز وجود همین خاک سفید رنگ است. یکی از ویژگی های دیگر این قبرستان وجود سنگ قبرهای ایستاده در بخش تاریخی و قدیمی آن بوده که هر کدام از این سنگ قبرها نیز با توجه به قدمت، فرهنگ زمان و شغل و شخصیت فردی که در آن جایگاه دفن شده با نقوشی خاص حکاکی و تزئین شده اند.

قبرستان سفید چاه در سرزمین سبز استان مازندران، بخش یانه سر از توابع شهرستان بهشهر و در روستای سفید چاه واقع شده است.
قبرستان سفید چاه

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در ارتفاع ۱۲۵ متری از سطح دریا قرار گرفته است و گردشگاه مناسب و دلچسب برای گردشگران است. این تفرجگاه به سد خاکی الیمالات نیز شهرت دارد.
دریاچه الیمالات به دلیل قرار گرفتن در میان جنگل، آب و هوای مناطق استوایی را برای شما تداعی می‌کند. بخشی از مسیر دسترسی به دریاچه سد خاکی الیمالات از میان جنگل و درختان سر به فلک کشیده می‌گذرد و چشم‌ اندازهایی بی‌نظیر را برای گردشگرانی که به این منطقه و طبیعت بکر سفر میکنند بوجود می آورد.این دریاچه زیبا و شگفت انگیز در ایام تعطیلات بخصوص فصول بهار و تابسـتان یکی از پرگردشگرترین مکان تفریحی است. شما وقتی برای اولین ‌بار بعد از پیمودن و دور زدن در جاده ‌ای پر درخت به دریاچه الیمالات می ‌‌رسید شکوه طبیعت شگفت انگیز آن، شما را می‌ گیرد و باورتان نمی ‌شود که با چنین منظره ‌ای بکری روبرو هستید.


   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید


دریاچه الیمالات در ارتفاع ۱۲۵ متری از سطح دریا قرار گرفته است و گردشگاه مناسب و دلچسب برای گردشگران است. این تفرجگاه به سد خاکی الیمالات نیز شهرت دارد.
د
دریاچه الیمالات

پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی سی‌سنگان  در ۳۵ کیلومتری شهر نوشهر قرار دارد و از یک سو به دریای دل‌انگیز خزر و از سویی دیگر به رشته‌کوه پرشکوه البرز منتهی می‌شود. غرب آن به روستای توسکاتک می‌رسد و در شرق آن روستای صلاح الدین کلا واقع شده است. مساحت کلی پارک ۶۰۲ کیلومترمربع است و پارک جنگلی با عظمتی به حساب می‌آید.

زمانی که مهندس آشتیانی در سال ۱۳۴۴ بنای ساخت پارک جنگلی سی‌سنگان را گذاشت، هدفش محافظت از گونه‌های نادر گیاهی و جانوری بود. گیاهان و جانورانی که مثل خونی در شریان حیاتی ایران بودند. هنوز هم پارک جنگلی سی‌سنگان تنها ذخیره ‌گاه شمشاد در ایران و خاورمیانه به‌شمار می‌رود و گستره‌ی زیادی از پارک را طراوت بخشیده است. در کنار شمشادهای پارک به درختان بلوط می‌توان اشاره کرد. بلوط های راست ‌قامتی که ارتفاعشان حتی تا ۱۰ متر نیز می‌رسند گویی می‌خواهند تنه به تنه‌ی کوه‌های البرز بزنند.

پارک جنگلی سی‌سنگان در استان مازندران و در ۳۵ کیلومتری شهر نوشهر قرار دارد و از یک سو به دریای دل‌انگیز خزر و از سویی دیگر به رشته‌کوه پرشکوه البرز منتهی می‌شود.
پارک جنگلی سی سنگان

آبشار سواسره

ين آبشار نزديک به ۱۰۰ متر ارتفاع دارد؛ در بالادست ناحيه‌اى از توابع بلده قرار گرفته ، داراى آبى فراوان و پخشابى ويژه است. فضاى آن کوهستانى – بيشه‌اى است و چشم‌اندازهايى بکر و شگفت دارد.

دیدنی های عروس ایران ( مازندران )  سامانه جامع گردشگری رستاک
آبشار سواسره

دریاچه شورمست

شورمست دریاچه کوچکی است و مساحت آن در حدود ۱۶۰۰۰ متر مربع یعنی تقریبا برابر با دو زمین فوتبال است.گسترش این دریاچه بصورت شرقی غربی بوده و در طولانی ترین محل ۲۵۰ متر طول دارد.روستا و دریاچه شورمست در ناحیه جنوبی و در جنوب غربی شهرستان سوادکوه، شهر پل سفید قرار دارد. در اطراف این دریاچه، تاسیسات عظیم استخراج زغال سنگ، پل ورسک، امامزاده عبدالحق زیرآب، برج تاریخی لاجیم، قلعه کنگ لو، امامزاده شابالوفلورد، امامزاده سامولا ارفع ده، کوه های صخره ای خروا و نروا و بسیاری از مکان ها و چشم اندازهای زیبای طبیعی قرار دارند.


 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید


شورمست دریاچه کوچکی است و مساحت آن در حدود 16000 متر مربع یعنی تقریبا برابر با دو زمین فوتبال است.گسترش این دریاچه بصورت شرقی غربی بوده و در طولانی ترین محل 250 متر طول دارد.
دریاچه شورمست

امامزاده عبدالحق

در وسط شهر زیراب سوادکوه قرار دارد. بقعه در محوطه‌ای به مساحت ۵۵۰۰ متر با ۶۵۰ متر مربع زیر بنا و ۸۰۰ متر زائرسرا واقع است . پر آوازه است که وی عارفی بزرگ بوده است.
آستانه مبارك حضرت امامزاده عبدالله ملقب به عبدالحق فرزند حضرت امام موسي كاظم (ع) ولادت در سال ۱۷۳ هجري قمري، متوفي بسال ۲۰۵ هجري قمري بنا به روايتي كه سينه به سينه نقل گرديده، قضاوت و احقاق حقي كه بر اثر معجزات اين بزرگوار بين تعدادي از مومنين صورت گرفته و مشهورترين اين كرامات در سال ۷۳۸ هجري قمري كه بين دو برادر صورت گرفت و اختلاف ريشه‌داري را حل و فصل كرد به عبدالحق ملقب و مشهور گرديده است. متوليان اوليه بقعه مطهر حضرت امامزاده عبدالحق مردان مومن و متدين به نامهاي درويش ابوطالب، درويش اسماعيل و درويش حسين اهل كنيج كلاه زيرآب سوادكوه بوده‌اند كه بناي بقعه مطهر را احداث و توليت آستانه اين بزرگوار را نسل به نسل عهده‌دار بوده‌اند.

در وسط شهر زیراب سوادکوه قرار دارد. بقعه در محوطه‌ای به مساحت ۵۵۰۰ متر با ۶۵۰ متر مربع زیر بنا و ۸۰۰ متر زائرسرا واقع است . پر آوازه است که وی عارفی بزرگ بوده است.
امامزاده عبدالحق

دهکده مازیچال

دهکده مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. چشم انداز بسیار زیبای روستای مازیچال با دیدی وسیع از رامسر تا چالوس، موقعیتی بی نظیر به این دهکده کوهستانی بخشیده است. وجود تپه ها و کوه ها در این منطقه به گونه ای است که در هنگام بارندگی، مازیچال پر از ابرهایی می شود که هر لحظه شکل های زیبایی به خود می گیرند. گفته شده که علت نامگذاری مازیچال، وجود درخت بلوط در این منطقه بوده است. در گویش محلی مردم منطقه، مازی به معنی درخت بلوط و چال به معنی گودال و چاله است. بنابراین مازی چال به گودال ها و دره هایی مملو از درختان بلوط (مازی) اشاره دارد که از قدیم در منطقه وجود داشته اند. در یک نگاه کلی آب و هوای دلپذیر کوهستانی و مناظر زیبای جنگل و نمای دریای ابر، تصویری بهشتی از آفرینش خدا را نمایش می دهد.

دهکده مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. چشم انداز بسیار زیبای روستای مازیچال با دیدی وسیع از رامسر تا چالوس، موقعیتی بی نظیر به این دهکده کوهستانی بخشیده است.
دهکده مازیچال

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال در میان جنگل سرسبز و زیبای فین در شهر چالوس قرار گرفته است، این مرداب حدود پنج متر عمق دارد و آب آن از چشمه های شیرین اطراف تامین می گردد.

مرداب کندوچال در ارتفاع ۷۳۰ متری از سطح دریا واقع شده است و پناهگاهی برای پرندگان و سایر گونه های جانوری موجود در این منطقه می باشد، همچنین این منطقه محوطه ای برای اقامت گردشگران و چادر زدن دارد که به همین دلیل مورد توجه مسافران بسیاری واقع شده است.

علاوه برجنگل های انبوه و سرسبز دور تا دور این تالاب، سطح و اطراف تالاب کندوچال پوشیده از نی، گیاهان مردابی و نیلوفر های آبی می باشد که منظره بسیار زیبایی از این تالاب را به تصویر می کشد. البته مشروط بر اینکه در اردیبهشت ماه به این شهر شمالی سفر نمایید.

 مرداب کندوچال در میان جنگل سرسبز و زیبای فین در شهر چالوس قرار گرفته است، این مرداب حدود پنج متر عمق دارد و آب آن از چشمه های شیرین اطراف تامین می گردد.
مرداب کندوچال

تالاب میانکاله

یکی از مهمترین ها و محبوب ترین پهنه های آبی که پرنده های مهاجر در ایران به آن سفر می کنند، تالاب میانکاله در نزدیکی  بهشهر است؛ تالابی بین المللی که در یکی از ۱۲ ذخیره گاه زیست کره در ایران واقع شده است و به عنوان بهشت پرنده نگری کشورمان بین طبیعت دوستان طرفداران بسیاری دارد. مساحت آن بیش از شصت‌ و هشت هزار هکتار و ارتفاعِ آن بینِ ۱۵ تا ۲۸متر کم‌تر از سطحِ دریای آزاد است.

انعکاس بوته‌های انار، ازگیل و تمشک وحشی در آب، در کنار حضور هزاران پرنده مهاجری که رنج سفر را برای رسیدن به این پناهگاه کم نظیر حیات وحش به جان می خرند، منظره ای بی بدیل و سرشار از زندگی می آفریند. هنگامه ی طلوع آفتاب، تالاب میانکاله غرق در آواز پرندگان ، در مه و غبار صبحگاهی فرو رفته و به اوج زیبایی خود می رسد.  بعلاوه، هر روز صبح در کنار تالاب می‌توانید تماشاگر پرندگانی باشید که سرتاسر تالاب در نواری پیوسته، آرام در آب نشسته‌اند. در یک سوی شبه جزیره‌ میانکاله ساحل زیبای کم‌عمق، مراتع و چراگاه‌های سرسبز و بزرگ در کنار شنزارهای متعدد که تداعی کننده‌ی کویر هستند قرار دارند و در سوی دیگر، تالابی قرار دارد پر از پرواز و آواز و هیاهوی زندگی.

یکی از مهمترین ها و محبوب ترین پهنه های آبی که پرنده های مهاجر در ایران به آن سفر می کنند، تالاب میانکاله در استان مازندران در نزدیکی بهشهر است
تالاب میانکاله

آب‌ گرم لاویج

آبگرم‌های لاویج آرامشی را به فرد اهدا و تمام خستگی فرد را از وی دور می کند و برای اعصاب و روان فرد بسیار مفید می باشد. بدلیل وجود املاح معدنی خاصیتی درمانی دارد و برای بسیاری از بیماری های پوستی و دردهای مفاصل کمردرد، پادرد و گرفتگی های عضلانی بسیار مفید می باشند. دهستان لاویج دارای ۵ آبگرم به نام های بی بِن اُ (بیبِنو) ، فیل سنگی ، شفا ، ایران زمین و لاویج می باشد که منشا آن ها از آب های زیر زمینی روستای ملاکلا می باشد و از لحاظ خاصیت درمانی تفاوتی با یکدیگر ندارنداگر احیانا نمی‌دانید آبگرم لاویج کجاست کافیست با خواندن مقاله ی لاویج کجاست ابتدا به این دهستان زیبا سفر کنید و سپس به روستای ملاکلا بروید.

بگرم‌های لاویج آرامشی را به فرد اهدا و تمام خستگی فرد را از وی دور می کند و برای اعصاب و روان فرد بسیار مفید می باشد. بدلیل وجود املاح معدنی
آب‌ گرم لاویج

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید