دیدنی های اهواز

0
1526

رود کارون

رود کارون طولانی‌ترین رودخانه‌ی ایران است. در طول مسیر پر پیچ و خمش شهرها و روستاهای بسیاری را سیراب می‌کند و جلگه‌ی خوزستان حیاتش را از رود کارون می‌گیرد. کارون رودی تاریخ‌ساز و پر از حماسه است. این رود تا همین اواخر قابل کشتی‌رانی بود و ساکنین بالادستش با نفیر کشتی‌های آن خاطرات بسیاری دارند. پس از گذشت سال‌ها، رود کارون هنوز هم زخم‌های جنگ را بر تنش دارد و منتظر روزی که به دوران اوجش باز گردد. 

 رود کارون
رود کارون

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .


بازار کاوه

بازار کاوه یکی از بازارهای قدیمی با بافت و معماری سنتی است که قدمتش به دوران پهلوی برمی‌گردد. هم بومیان اهواز و هم مسافرانی که به این شهر آمده‌‌اند حتما از این کوچه قدیمی با درودیوار پیر و فرسوده‌اش که گاهی بوی پسماند ماهی و میگو می‌دهد گذر کرده‌اند.

 بازار کاوه
بازار کاوه

موزه هنرهای معاصر

موزه‌ی هنرهای معاصر اهواز در سال ۱۳۳۸، در ۲ طبقه و با ۵ گالری شروع به کار کرد. در گنجینه‌ی این موزه ۷۰ اثر نگهداری می‌شود که ۶۰ اثر آن متعلق به هنرمندان استان خوزستان و ۱۰ اثر آن متعلق به هنرمندان دیگر استان‌ها است.  در این موزه همایش‌ها، کارگروه‌ها، دوره‌های آموزشی هنری مختلف و سمینارهای هنری برگزار می‌شود. 

موزه هنرهای معاصر
موزه هنرهای معاصر

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.


بنای معین‌التجار

این بنا در زمان ناصرالدین شاه قاجار در اهواز بنا شده است. در واقع این سازه کاروان‌سرایی در نزدیکی پل سفید است که در بافت قدیمی شهر اهواز قرار دارد. سرای معین‌التجار، سرای بازرگان برجسته‌ی بوشهری، حاج محمد تقی معین‌التجار بوده و امروزه به مکانی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است. این بنا در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۷۷ با شماره‌ی ۲۱۵۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

 بنای معین‌التجار
بنای معین‌التجار

پل سفید

پل معلق یا پل سفید یکی از مهم‌ترین نمادهای اهواز است و شاید بسیاری از ما تصویری که اهواز داریم، تصویر روخانه‌ای بزرگ است که پلی معلق روی آن قرار دارد. این پل در سال ۱۳۱۵ روی رودخانه‌ی کارون ساخته شد و گفته می‌شود نخستین پل معلق ایران است. از این پل می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی از کارون بگیرید و یادگاری خوبی از سفر به اهواز داشته باشید. پل سفید در ۲۶ آبان ماه ۱۳۷۸ با شماره‌ی ۲۴۹۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

 پل سفید
پل سفید

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .


دانشگاه سه گوش

دانشگاه سه‌گوش در کرانه‌ی رود کارون قرار دارد. ساختمان این دانشگاه در سال ۱۳۰۸ به عنوان ساختمان بانک ملی مرکزی در اهواز افتتاح شد و ۳ سال بعد، آن را به استانداری تبدیل کردند. در طول جنگ جهانی دوم که اهواز به اشغال متفقین در آمد، این ساختمان به مقر ارتش آن‌ها تبدیل شد. در نهایت در سال ۱۳۳۶ این بنا به دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه جندی شاپور بدل شد و از همان دوران، کاربری فرهنگی داشته است. از سال ۱۳۶۵۰ تا ۱۳۸۹ از این ساختمان به عنوان دانشکده‌ی ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه جندی شاپور استفاده می‌شد اما در حال حاضر در حال تعمیر و مرمت است. 

 دانشگاه سه گوش
دانشگاه سه گوش

کلیسای سورت مسروپ

کلیسای سورت مسروپ یکی از جاذبه‌های گردشگری اهواز است که در محله‌های مرکزی اهواز قرار دارد. این کلیسا در سال ۱۳۴۷ توسط ترداد داویدیان ساخته شد که از کارمندان شرکت نفت بود

 کلیسای سورت مسروپ
کلیسای سورت مسروپ

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید


آرامگاه علی ابن مهزیار

مقبره‌ی آرامگاه علی‌ابن مهزیار یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بناهای شهر اهواز است. علی‌ابن مهزیار یکی از دانشمندان و فقهای شیعه و از یاران امام رضا (ع) بود. در سال ۲۰۱ هجری قمری در محل اقامت امام رضا در اهواز، مسجدی را بنا کرده و بعد از مرگ علی‌ابن مهزیار او را در این مسجد دفن کردند. امروزه این آرامگاه مکانی است که مردم برای زیارت و دعا سری به آن می‌زنند. 

 آرامگاه علی ابن مهزیار
آرامگاه علی ابن مهزیار

طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

اهواز میزبان طولانی‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است که روی هفتمین پل اهواز احداث شده است. این آبشار با نورپردازی بی‌نظیر بسیار تماشایی است. فواره‌های آب از اطراف پل به داخل رودخانه پرتاب می‌شود. اگر به اهواز رفتید، اینجا را از دست ندهید.

 طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه
طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت کیانپارس اهواز دو پارک مهم این شهر را به هم وصل کرده است و نمای بسیار زیبایی دارد. 

دیدنی های اهواز  سامانه جامع گردشگری رستاک
پل طبیعت کیانپارس

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید


لشکرآباد (بازار فلافل اهواز)

بازار فلافل اهواز در خیابان انوشه، محله‌ی عرب‌نشین لشکرآباد قرار دارد. این بازار مرکز فروش فلافل در شهر است؛ اگر به اهواز رفتید و جزو آن دسته افرادی بودید که مثل من عاشق فلافل و ترشی‌جاتی هستید که کنار این ساندویچ خوشمزه سرو می‌شود، حتما و حتما بخشی از سفر خود را به بازدید از این بازار و تست کردن فلافل‌های آن اختصاص دهید.

 لشکرآباد (بازار فلافل اهواز)
لشکرآباد (بازار فلافل اهواز)

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید