تونل کوهرنگ کجاست؟

0
2086
قلعه چالشتر

گرمای تابستون امسال حسابی طاقت فرسا بود،تصمیم گرفتیم با خانواده راهی سفر کوتاه مدت به سمت استان چهارمحال بختیاری شویم.استانی به مرکزیت شهرکرد که به بام ایران شهرت دارد.رسیدیم به تونل کوهرنگ که در چلگرد واقع است. کوهرنگ جزو یکی از خوش آب و هوا ترین و زیباترین شهر های ایرانه که آنچه دیدنی است در این استان یافت می شود که در دیگر استان ها نظیرش پیدا نمیشود.

اجاره اقامتگاه های کشور با خدمات گردشگری

ایالات بختیاری

ایلات بختیاری ،با چادرهای رنگارنگ در کنار جاده با سوغاتی های محلی گیاهان و سبزیجات مانند: کرفس، تره، چویل،بن سرخ و عسل کوهرنگ و انواع لبنیات (کشک و قارا) و انواع داروهای گیاهی از سوغات این شهرستان می باشند، پذیرای گردشگران هستند مردم کوهرنگ زبانشان بختیاری است و از نژاد لر بختیاری با فرهنگ، گویش و موسیقی بختیاری می باشند.

ایلات بختیاری ،با چادرهای رنگارنگ در کنار جاده

کوهرنگ کجاست ؟

فاصله کوهرنگ تا شهرکرد ۹۱ کیلومتر است که فاصله یک ساعت و نیم تقریبا راه است.

قلعه چالشتر

یکی دیگر از مکان هایی که به راحتی از دیدن آن نباید بگذرید قلعه چالشتر است ،نمایی کامل از ساختمان ها و زندگی عشایر و خانات استان واقعا دینی است . دسترسی به آن از انچه که فکرش را می کنید راحت تر است. کافی است اراده بکنید تا از دیدنی های ناشناخته و کمتر شناخته شده این استان بازدید کنید . فراموش نکنید اسکان و پذیرایی مناسبی از رستاک هم می توانید بصورت ان لاین از سایت و اپلیکیشن رزرو نمایید و مطمئن سفر کنید.

چشمه دیمه

چشمه دیمه سر چشمه ي اصلي زاينده رودقبل ازايجاد تونل هاي كوهرنگ بوده و در ۱۲ كيلو متري چلگرد قرار دارد. چشمه دیمه در کنار روستاي ديمه قرار دارد و فاصله آن از شهرکرد ۸۵ كيلو متر است. آب اين چشمه از گوارا ترين و زلال ترین آبهاي جهان است، که بعد از مزه کردن آن متوجه میشید.

چشمه دیمه

جالبه که بدانید آب این چشمه جزو چهارمین آثار ملی ایرانه که توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است.

اجاره خودرو ( ون ، سواری ، اتوبوس و میدل باس) با راننده در سراسر ایران

مسیر دسترسی تهران به کوهرنگ

بعد از گذر از شهرهای تهران ،قم، کاشان و اصفهان که از اصفهان تا این منطقه ۱۸۸ کیلومتر راه است. مقصد بعدی ما طاقانک و چلگرد بود که از جنوب اصفهان وارد جاده‌ شهرکرد شدیم.

دسترسی دیگری هم اگر از تهران می‌روید وجود دارد: بعد از  قم، وارد کمربندی بشوید و از سمت غربی اصفهان، به سمت گلپایگان بروید و از جنوبش، مستقیما وارد استان چهار محال و بختیاری و شهر  چلگرد بشوید.


ضمنا جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن رستاک قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . همچنین می توانید تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید


تونل کوهرنگ کجاست؟  سامانه جامع گردشگری رستاک
آب این چشمه از گوارا‌ترین آب­های جهان است . این مکان به دلیل دارا بودن فضای سرسبز و راه دسترسی­ آسفالته­ از گذشته به عنوان یکی از تجمع گاه‌های ایلات و عشایر بختیاری و گردشگران شناخته شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید