سفر به ژنو

1750

در یکی از روزهای ماه اکتبر ۲۰۱۹ بعد از سفر به میلان و یک شب استراحت در میلان به سمت شهر ژنو حرکت کردم. از قبل بلیط ترن تهیه کرده بودم جای هم که رزرو یه سوئیت بود نزدیک ایستگاه ترن گرفته بودم صبح پیاده راه افتادم سمت ایستگاه مرکزی ترن میلان چون قبل میلان اومده بودم . آشنا بودم به ایستگاه بعد از پیدا کردن سکو و واگن و قطار راس ساعت ۸ و نیم سوار شدم.

کوه های الپ

قطار حرکت کرد با اینکه ترن درجه دو بود با این های بین شهری درجه یک ما هم قابل قیاس نبود خیلی تمیز و بی صدا بود بعد از حرکت فقط سرسبزی بود و کوهستانهای سبز و زیبا و منظره ای از کوه های زیبای الپ و شهرهای مختلف و زیبا که یکی از زیباترین شون لوزان بود شهری در حاشیه دریاچه و کوهستان با چشمانداز زیبا بعد از حدود ۳ ساعت و نیم به ایستگاه مرکزی ترن شهر ژنو رسیدم نم نم بارون بود و نمای از یکی از زیباترین و تمیزترین شهرهای دنیا که به نظرم از چیزهای که شنیده بودم.

بهتر بود هتلی که رزرو کرده بودم ۱۵۰۰ متر با ایستگاه فاصله داشت با Google map مسیر و پیدا کردم و شروع به حرکت کردم بعد از حدودا ۴۰ دقیقه هتل و پیدا کردم راستی زبان رسمی توی سوئیس آلمانی ایتالیایی و فرانسوی و رومانش هست اما بیشتر ادمهای که من دیدم یا فرانسوی یا انگلیسی صحبت میکردند.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد .

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید .

جت دیو

بگذریم ساعت حدودا ۱عصر بود هتل و تحویل گرفتم بعد از یکی دو ساعت استراحت اومدم که یه گشتی توی شهر بزنم اول تصمیم گرفتم دریاچه و رودی که شهر ژنو و احاطه کرده بودن برم با مسیر یاب از رود حدود ۵۰۰ متر بود و دریاچه حدود ۲ کیلومتر راه افتادم اول به سمت دریاچه در راه مغازه ها و چیزهای که توجه هم رو جلب میکرد .

می دیدم چیزی که بیشتر از همه به چشم میومد مغازه های ساعت بود که آدم و جذب میکرد با اینکه خودم زیاد از ساعت خوشم نمیاد اما این شهر و ساعت هاش حتی من و هم جذب میکرد بعد از دو ساعت از دور دریاچه ژنو (Lake Geneva این دریاچه ) و بزرگترین فواره دنیا جت دیو یا جت دو (با ارتفاع ۱۴۰متر و قدمت ۷۰ ساله ) آدم و جذب میکرد تا رسیدم به فاصله حدود ۵۰۰ متری فواره و از دور به تماشای آن نشستم درست کنار دریاچه زیبا که آدم و محصور میکرد.

جهت استفاده از تورهای اروپا و مشاوره رایگان سفر به ژنو فقط از طریق شماره واتساپ و ارسال پیام ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ و وب سایت رستاک تور یا شماره ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ هماهنگی فرمایید.

رودخانه رون

هوا رو با تاریکی ، میرفت کم کم راه برگشت و پیش گرفتم و در راه کنار رودخانه رون چند جای توقف کردم در یکی از رستورا غذای خوردم برعکس چیزی که شنیده بودم با شهرهای دیگه اروپا قیمتها تفاوتی نمیکرد در راه چند جا روی پل های بود رون چند جایی توقف کردم بقدر رود تمیز بود حتی از روی پل و در شب از زلالی ته آب معلوم بود درست شبیه رودخونه های داخلی خودمون بعد از کلی گشتن کنار رودخونه ساعت ۱۰شب به هتل برگشتم شب و از خستگی ساعت نزدیک های ۱خوابم برو برای من که بی خوابم و زودتر از ۳و ۴صبح نمی خوابم این مدل خوابیدن خیلی لذت بخش بود صبح ساعت ۸ و نیم بعد از صرف صبحانه در هتل به سمت دریاچه و فواره راه افتادم.

شهر ساعت

در راه ناخودآگاه جذب مغازه های ساعت میشدم و نگاه میکردم دور و ورم پر بود از برندهای ساعت با قیمتهای بین ۸۰ یورو تا ۳۰۰۰ یورو با ۴۰۰ یورو میشد یه ساعت متوسط رو به بالا خرید که یک سوم قیمت داخل ایران بود بعد از کلی گشت تو مغازه به دریاچه رسیدم و فواره جت دیو ، رفتمتا نزدیکی فواره آنقدر فشار پمپ زیاد بود تا شعاع چند ۱۰ متری خیس میشدی اما باید میرفتم تا بغل پمپ کلاه کاپشن رو روی سرم محکم کردم چون فشار آب باد فواره کلاه رو از سر در میاورد رفتم درست تا آخرین نقطه که مرکز فواره بود.

ویزای تک شینگن توسط دفتر رستاک به شماره ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ قابل تهیه می باشد.

مدارک لازم و شرایط را از سایت رستاک تور پیگیری فرمایید.

فشار آب خیس ام کرده بود اما چنان لذتی داشت که نیم ساعتی وایسادم بعد شروع کردم به برگشت نزدیک دریاچه یک ساعت زیبا بود توی پارک که از چمن درست شده بود و منظره زیبای داشتکه سالها هم داشت درست و دقیق کار میکرد. بعدش ساعت حدود ۳ بود راه افتادم از کنار دریاچه ساعت حدود شش رفتم برای ناهار و شام مک دونالد که توی مک دونالد داشتم فکر میکردم ، توی ژنو ایرانی ندیدم که توی همون حین دیدم ،دو تا خانم و یه آقا فارسی صحبت میکنن بعد از غذا راه افتادم سمت هتل حدود ۱۰شب رسیدم ، شب و استراحت کردم.

کلیسای سنت پیر

صبح تصمیم گرفتم به کلیسای سنت پیر و محل قدیم ژنو برم ۱۰صبح پیاده حرکت کردم با مسیر یاب) پیشنهاد اینکه حتما در بدو ورود سیم کارت بخرید با بسته نت خیلی بدرد میخوره (بعد از نیم ساعت پیاده رودی به محله قدیمی ، و قدیمی ترین میدان شهر Bourg-De-Four رسیدم چند تای عکس گرفتم و بعد بسمت کلیسا راه افتادم.

اخذ وقت کشور های حوضه شینگن ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸

بعد از گذر از محل های قدیمی به کلیسای سنت پیر رسیدم ) که سال ساختش به ۱۱۵۰میلادی برمیگرده وارد شدم توریست هم زیاد بود ، داخل شدم پر بود از نقاشی های قدیمی از داخل برج های کلیسا کوهای آلپ و میشد دید داخل کلیسا نیمکت ها ی چوبی زیبای بود که مقداری روی نیمکت ها استراحت کردم و رفتم تو حال و هوای قرن ۱۲و ۱۳میلادی که این بنا ساخته شده بود پایین کلیسا موزه قدیمی بود که دیدنش خالی از لطف نبود،بعد از گشت چند ساعته بسمت هتل راه افتادم و شب رسیدم هتل.

مرکز سرن

روز بعد ساعت ۹ راه افتادم که با ترن دور شهر و ببینم بلیط گرفتم و سوار ترن شدم ،چند تا ایستگاه پیاده و سوار شدم توی خیابان دو رون Rue Du Rhone پیاده شدم و سری به مراکز خرید زدم و بعد دوباره سوار ترن شدم تا موزه ساعت و مرکز سرن که تا شب وقتم و گرفت صبح ساعت ۸ بلیط ترن داشتم بسمت پاریس ساعت ۶ ونیم از خواب بیدار شدم هتل و تحویل دادم و با کوله و چمدون راه افتادم سمت ایستگاه ترن که نزدیک بود ، هوا تاریک بود و نم نم بارون حس دلپذیری داشت بعد از حدود نیم ساعت رسیدم اول سکو بعد قطار و بعد واگن و پیدا کردم، سوار ترن شدم تا بسمت پاریس برم پایان این سفر شروع سفر دیگه ای بود.

اخذ ویزای توریستی اروپا : دفتر مرکزی رستاک ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸

نویسنده : علیرضا قاسمی خاطرات سفر همکار تحقیقاتی رستاک

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!