دیوار چین

0
1658
دیوار چین
دیوار چین

ديوار چين که با نام ديوار بزرگ (Great Wall) در چين شناخته مي‌شود با طول ۷۳۵۰ کيلومتر يکي از باشکوه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر است. چين داراي کوهها و رودهاي قشنگ و زيبا و فرهنگ درخشان باشکوه وکثير المله با عادات و رسوم متفاوت است اين کشور در عين حال نيروي بالقوه اي براي توسعه دارد. به دنبال توسعه اقتصادي و گشايش بيش از پيش درهاي باز در چين ، گردشگري و چين گردي نيز بيشتر مورد توجه قرار گرفته است.هم اکنون تعداد مناظر زيبا در مناطق سراسر کشور فزوني گرفته وساختارهاي زيربنايي به طور مستمر افزايش مي يابد و شمار جهانگردان نيز سال به سال بيشتر مي شود.

شهر ممنوعه 
چين داراي کوهها و رودهاي قشنگ و زيبا و فرهنگ درخشان باشکوه وکثير المله با عادات و رسوم متفاوت است اين کشور در عين حال نيروي بالقوه اي براي توسعه دارد.
چین شهر ممنوعه

چین نو

از زمان تاسيس چين نو در سال ۱۹۴۹ ميلادي تا به حال در ميان ۳۴ واحد اداري در سطح استان،۲۹خرابه مربوط به عصر حجر کشف گرديده است.در ميان بسياري اثار ديدني و مکان هاي باستاني چين ، مجسمه هاي سربازان و اسبان سفالي امپراتور چين شي خوان ، يکي از ۸ اعجازجهان شناخته مي شود و موزه مربوط به آن نيز سالانه توجه بيش از يک ميليون گردشگر را به خود جلب مي کند.

در ميان بسياري اثار ديدني و مکان هاي باستاني چين ، مجسمه هاي سربازان و اسبان سفالي امپراتور چين شي خوان ، يکي از 8 اعجازجهان شناخته مي شود و موزه مربوط به آن نيز سالانه توجه بيش از يک ميليون گردشگر را به خود جلب مي کند.
نمایی از چین و پکن

شهرت دیوار چین

نقاشي هاي ديواري در غارهاي سنگي “دون هونگ ” انبار گنجينه هنر جهان دانسته مي شود .ديوار چين در اين کشور شهرت جهاني دارد. هر گردشگر خارجي که به ديدن چين مي ايد از آن بازديد مي کند .به علاوه در چين ۵۶ مليت زيست مي کنند و هر يک از انان داراي تاريخ و فرهنگ و عادات و رسوم مخصوص به خود است که به چشم انداز انساني غني و رنگارنگي تبديل شده است.

نقاشي هاي ديواري در غارهاي سنگي "دون هونگ " انبار گنجينه هنر جهان دانسته مي شود .ديوار چين در اين کشور شهرت جهاني دارد و هر گردشگر خارجي که به ديدن چين مي ايد از آن بازديد مي کن
دیوار چین

ديوار بزرگ چين

ديوار چين که با نام ديوار بزرگ (Great Wall) در چين شناخته مي‌شود با طول ۷۳۵۰ کيلومتر يکي از باشکوه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر است. اين ديوار از سرچشمه‌ي رودخانه‌ي يالو در استان ليائونينگ در شرق شروع مي‌شود و تا دروازه‌ي جايوگوان در استان گانسو در غرب ادامه دارد. ديواري که اکنون فقط حدود بيست درصد آن يعني ۱۵۴۲ کيلومتر آن باقي مانده است.

ديوار چين که با نام ديوار بزرگ (Great Wall) در چين شناخته مي‌شود با طول 7350 کيلومتر يکي از باشکوه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر است
ادامه دیوار چین

يکي از عجايب هفت‌گانه

گفته مي‌شود ديوار چين تنها ساخته‌ي بشر است. که اگر از جو زمين خارج شويم، مي‌توانيم آن‌ را ببينيم. اين ديوار که يکي از عجايب هفت‌گانه محسوب مي‌شود، در جهان به لحاظ زمان ساخت . بنا به برخي اسناد ساخت کل ديوار در دوره‌هاي مختلف تاريخي، بيش‌از هزار سال طول کشيده است.طولاني‌ترين و از نظر ابعاد، بزرگ‌ترين مهندسي تدافعي نظامي در قديم بوده است.


ویزای تک چین به مبلغ ۱۰۵ دلار با بلیط ارائه می شود . تماس با۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ و یا مراجعه با سایت رستاک .


ديوار چين که با نام ديوار بزرگ (Great Wall) در چين شناخته مي‌شود با طول 7350 کيلومتر يکي از باشکوه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر است.
دیوار چین

اطلاعات بیشتر در خصوص مطالب مرتبط با چین و کاخ تابستانی به ادامه مطلب مراجعه کنید.


شروع ساخت

ديوار چين در اصل به منظور مقابله با هجوم اقوام مهاجر، همچون مغول‌ها، ترک‌ها و هون‌ها ساخته شده است. شروع ساخت اين دژ بزرگ به اولين امپراطور چين، يعني کين شين هوانگ در بين سال‌هاي ۲۳۰ قبل از ميلاد تا ۲۰۰ قبل از ميلاد بر مي‌گردد و پايان آن در زمان حکومت سلسله مينگ انجام پذيرفت. نحوه‌ي ساخته‌شدن اين ديوار بسيار جالب است. در ساختن اين ديوار، از نيروهاي انساني بي‌شماري از جمله سربازان، زندانيان و مردم بومي استفاده شده است.

دیوار چین  سامانه جامع گردشگری رستاک

طويل‌ترين گورستان زمين

ديوار چين سمبل و نشانه‌ي بارزي از خرد، پشت‌کار و سر سختي مردم چين است. اما يکي از نکات جالب توجه که در ساخت اين ديوار وجود دارد. استفاده از آرد برنج در ساختار آجرهاي آن است تا دوام و قدرت ديوار افزايش يابد.در طول سال‌هاي ساخت ديوار چين، بسياري از کارگراني که به دستور حکومت در عمليات ساخت ديوار شرکت مي‌کردند. بر اثر هجوم راه‌زنان و يا مريضي ناشي از کار سخت، جان خود را از دست مي‌دادند و اجسادشان در ديوار دفن مي‌شده‌ است؛ به همين خاطر اين ديوار به «طويل‌ترين گورستان زمين» نيز شهرت دارد.

ديوار چين سمبل و نشانه‌ي بارزي از خرد، پشت‌کار و سر سختي مردم چين است. اما يکي از نکات جالب توجه که در ساخت اين ديوار وجود دارد، استفاده از آرد برنج در ساختار آجرهاي آن است تا دوام و قدرت ديوار افزايش يابد.
حکایت ها

حکايتي در همين زمينه ميان مردم چين بسيار رواج دارد.حکايتي دردناک درباره‌ي اين کشتگان و ستمي که به آن‌ها و خانواده‌هاي‌شان رفته است:«مون جيان‌نو دختري بود که با جواني از دهکده‌ي خود ازدواج کرده بود. چند روز پس از ازدواج، مامورين حکومتي شوهر را براي ديوارسازي مي‌برند. مدتي از رفتن او مي‌گذرد ولي هيچ خبري از وي نمي‌رسد. مون جيان‌نو که نگران سرنوشت شوهر خود بوده است، عاقبت تصميم مي‌گيرد شخصاً برود و از وي سراغي بگيرد.

ادامه حکایت

او پس از طي مسافت بسيار، سرانجام به محل کار شوهرش مي‌رسد، ولي او را پيدا نمي‌کند. هم‌کارانش مي‌گويند به احتمال فراوان شوهرش مرده و جسد او نيز لاي ديوار گذاشته شده است. مون جيان‌نو اين خبر را که مي‌شنود بسيار غمگين مي‌شود و همان‌جا مي‌ماند. روزها و شب‌ها زير آن قسمت ديوار مي‌نشيند و گريه مي‌کند. شبي هنگام گريستن، ناگهان صداي مهيبي مي‌شنود. سرش را بلند مي‌کند و مي‌بيند ديوار شکاف برداشته.

داخل شکاف جسد شوهرش قرار داشته است. مون جيان‌نو بي‌درنگ خود را روي جسد شوهرش مي‌اندازد و ديگر بيرون نمي‌آيد.»

کايتي در همين زمينه ميان مردم چين بسيار رواج دارد.حکايتي دردناک درباره‌ي اين کشتگان و ستمي که به آن‌ها و خانواده‌هاي‌شان رفته است:«مون جيان‌نو دختري بود که با جواني از دهکده‌ي خود ازدواج کرده بود.
بخش دیگر از دیوار چین

مشاوره رایگان تورهای چین به شماره ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ از طریق واتساپ و شماره ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸

و سایت رستاک فراهم می باشد.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید