خدمات ویزای کانادا

0
1405

ویزای کانادا

فرقی نمی‌کند انگیزه شما از سفر به کانادا دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش‌های علمی و نمایشگاه‌های تجاری، بازدید از جاذبه‌های گردشگری در قالب تور کانادا، تحصیل و یا استفاده از فرصت‌های مطالعاتی باشد؛ با هر هدف و انگیزه‌ای که بخواهید وارد این کشور شوید، به عنوان یک ایرانی ملزم به دریافت ویزا هستید.

فرقی نمی‌کند انگیزه شما از سفر به کانادا دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش‌های علمی و نمایشگاه‌های تجاری، بازدید از جاذبه‌های گردشگری در قالب تور کانادا، تحصیل
ویزای کانادا

برای تهیه بلیط کانادا با شماره های موبایل ۰۹۰۱۷۶۳۱۴۸۳ و دفتر۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ تماس حاصل فرمایید.


انواع ویزا

ویزا انواع مختلفی دارد که بسته به نیاز هر فرد می‌بایست نسبت به دریافت آن اقدام کرد. انواع ویزا شامل مواردی متعددی چون ویزای تویستی، ویزای تحصیلی، و … است که در ادامه دسته‌بندی کاملی از انواع ویزای کانادا به همراه توضیحات آن ارائه گشته است. به طور کلی انواع ویزا اساسا به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شود که در این مقاله به تعریف ویزای موقت و تقسیم بندی آن می پردازیم

  • ویزای موقت
  • ویزای اقامت دائم
خدمات ویزای کانادا  سامانه جامع گردشگری رستاک
انواع ویزای کانادا

مشاوره رایگان سفر به کانادا با شماره واتساپ ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ انجام می شود.


ویزای موقت

ویزای موقت کانادا به نوعی از ویزای این کشور گفته می‌شود که فرد طی زمانی مشخص و محدود اجازه ورود به خاک کانادا را خواهد داشت. ویزای موقت را می‌توان ذیل ۳ زیرمجموعه اصلی تقسیم‌بندی کرد

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای همراه

ویزای توریستی

ویزای توریستی همانگونه که از نام آن بر‌آید با اهدافی توریستی صادر می‌شود. نکته جالب در خصوص این ویزا این است که در حال حاضر این ویزا به شکل ویزای مولتی که در ایران با نام‌هایی همچون ویزای ۵ ساله کانادا نیز معروف شده، صادر می‌شوند. دارندگان ویزای مولتی قادر خواهند بود تا زمان اعتبار ویزای خود (اعتبار ویزای مولتی کانادا تا زمان اعتبار پاسپورت است) در هر زمان و بدون محدودیت شوند و هر بار تا مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

ویزای توریستی کانادا همانگونه که از نام آن بر‌آید با اهدافی توریستی صادر می‌شود
ویزای توریستی کانادا

تورهای داخلی و خارجی توسط رستاک قابل اجرا می باشد با شماره های ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ هماهنگ فرمایید.


مدت زمان صدور ویزای توریستی

مدت زمانی که که طول می کشد تا ویزای توریستی کانادا برای متقاضیان صادر شود حداقل ۳ ماه می باشد اما این میزان بسته به تعداد درخواست ها و حداقل ۳ ماه می باشد اما این میزان بسته به تعداد درخواست ها و سپری شدن پروسه هر فرد متفاوت است.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی

مدت زمان اعتبار ویزای سینگل، ۶ ماه (افراد دارای این نوع ویزا، در صورت خارج شدن از کشور کانادا، لازم به دریافت ویزای مجدد هستند). مدت زمان اعتبار ویزای مولتیپل، ۵ سال اما بطور کلی تا پایان زمان اعتبار گذرنامه، ویزای توریستی کانادا برای متقاضیان معتبر است.

مدت زمان اعتبار ویزای سینگل، ۶ ماه (افراد دارای این نوع ویزا، در صورت خارج شدن از کشور کانادا، لازم به دریافت ویزای مجدد هستند).
مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

تهیه و ارائه مدارک لازم جهت اخذ ویزا

پر کردن فرم های درخواست (این فرم ها شامل اطلاعاتی از مشخصات فردی و اسکجل وان کانادا می شود) پرداخت هزینه های مربوط به درخواست ویزا و انگشت نگاری (در صورت ثبت نام آنلاین لازم است تا هزینه را توسط کردیت کارت (کارت اعتباری) بپردازید و در صورت ثبت نام حضوری نیز باید هزینه را قبل از ثبت نام پرداخت کرده و فیش واریز را همراه دیگر مدارک ارائه دهید). و در نهایت باید درخواست خود را برای دریافت ویزای مسافرتی ثبت نمایید. (که برای این کار لازم است تا تمامی مدارک مورد نیاز را به یکی از مراکز VAC تحویل دهید. امارات و ترکیه نزدیک ترین مراکز به ایران می باشند)

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی

خدمات ویزای کانادا  سامانه جامع گردشگری رستاک

مدارک شناسایی

  1. اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت های قدیمی که در آن ها ویزا درج شده است.
  2. یک قطعه عکس جدید ۳٫۵ در ۴٫۵ رنگی با زمینه سفید
  3. ترجمه شناسنامه
  4. ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر (در صورت همراهی فرزندان حتما گواهی اشتغال به تحصیلشان ترجمه شود)
  5. تکمیل فرم اطلاعات فردی و فرم اطلاعات خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه

مدارک مالی

  1. نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید (مدت اعتبار نامه تمکن مالی و ریزپرینت ۴ ماه اخر یک ماه است)
نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید
مدارک مالی

مدارک اسناد ملکی

  1. در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت الزامی است.
  2. ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی کند.

مدارک شغلی

  1. کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی
  2. کارفرمایان: ترجمه “آگهی تاسیس”، “آگهی تغییرات” و آگهی تصمیمات” شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت ۴ ماه آخر به لاتین

ویزای تحصیلی

خدمات ویزای کانادا  سامانه جامع گردشگری رستاک
ویزای تحصیلی کانادا

کشور کانادا از لحاظ آموزشی دارای استاندارهای بالای آموزشی در سطح دنیا می‌باشد. این کشور دارای ۵ دانشگاه معتبر جهانی به نام‌های تورنتو، مک گیل بریتیش کلمبیا، مونترال و دانشگاه آلبرتا می‌باشد. نکته‌ای که می‌توان به اشاره کرد برای دوره‌های آموزشی که مدت زمان آن‌ها بیشتر از ۶ ماه می‌باشد نیاز به گرفتن ویزای تحصیلی کانادا دارید.

مواردی که باعث سهولت در گرفتن ویزا تحصیلی می‌شود : داشتن معدل بالا (در همه مقاطع)، نمره زبان بالا، مدارک کافی تمکن مالی برای زندگی و تحصیل یک سال، معرفی نامه قوی از ۲ استاد یا بیشتر، مقالات ثبت شده و معتبر می‌باشد. لازم به ذکر است که شخص با ارائه مدارکی همچون سند ملکی و یا تاهل می‌تواند کشور کانادا را متقاعد کند که پس از اتمام تحصیلاتش به کشور خود باز میگرد.

انواع روشهای مهاجرت تحصیلی

امروزه متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا می توانند با دریافت ویزای دانشجویی و یا ویزای دانش آموزی به این کشور سفر کنند

انواع روشهای مهاجرت تحصیلی به کانادا
انواع روشهای مهاجرت تحصیلی به کانادا

بلیط های خارجی با تخفیف با شماره های ۰۹۰۱۷۶۳۱۴۸۳ قابل ارایه می باشد .


ویزای دانشجویی

متقاضیان ۱۸ سال به بالا می توانند با دریافت ویزای دانشجویی ، برای تحصیل در کالج، دانشگاه و مراکز آموزشی کانادا اقدام نمایند.البته لازم به ذکر است که دریافت ویزای دانشجویی مستلزم داشتن دعوتنامه و نامه پذیرش از سوی دانشگاه و موسسات کانادا می باشد

متقاضیان ۱۸ سال به بالا می توانند با دریافت ویزای دانشجویی کانادا ، برای تحصیل در کالج، دانشگاه و مراکز آموزشی کانادا اقدام نمایند.
ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانش آموزی

متقاضیانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند (زیر ۱۸ سال) نیز می توانند با دریافت ویزای دانش آموزی کانادا، برای تحصیل در مدارس کانادایی، به این کشور مهاجرت کنند. البته این افراد ضمن داشتن اثبات داشتن سرپرست قانونی ( مادر یا پدر) و دعوتنامه ای معتبر، باید جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا ثابت کنند که والدین از توانایی پرداخت هزینه های تحصیل برخوردار هستند.

متقاضیانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند (زیر ۱۸ سال) نیز می توانند با دریافت ویزای دانش آموزی کانادا، برای تحصیل در مدارس کانادایی، به این کشور مهاجرت کنند.
ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای همراه تحصیلی کانادا (برای والدین، فرزندان و همسر)

سفر به کشوری دیگر آن هم در مقاطع ابتدایی تحصیل و شرایط زندگی فرزندان از جنبه‌های مختلف دغدغه‌ای مهم برای تمامی والدین است. اینکه فرزندان در شرایطی تحصیل می‌کنند، اسکان و خورد و خوراک آنها به چه شکل  و کیفیتی است و در نهایت چه نظارتی بر آنها انجام می‌شود، همگی از مواردی هستند که والدین را بر آن داشته تا با بهره‌مندی از ویزای همراه کانادا بتوانند در دوران تحصیل در کنار فرزندان خود باشند. از سوی دیگر این نگرانی در مقاطع بالاتر تحصیل نیز وجود دارد و بسیاری تاکید دارند همسر  و یا فرزندانشان در دوران تحصیل در کنارشان باشند.

ویزای همراه تحصیلی کانادا
ویزای همراه تحصیلی کانادا

از دو طریق می‌توان برای ویزای همراه کانادا اقدام کرد:

ویزای توریستی

در این نوع ویزا که همزمان با درخواست ویزای تحصیلی محصل در دانشگاه و یا مدرسه ارسال می‌شود، والدین دانش آموز و یا دانشجو می‌توانند ویزای همراه کانادا را با اعتباری ۶ ماهه دریافت نمایند. در صورتیکه یکی از والدین دارای ویزای کار یا تحصیل در کانادا باشد، فرزندان آنها برای دریافت ویزای تحصیلی نیازی به ارایه نامه قبولی از مدارس را ندارند و میتوانند بدون مشکل برای ویزای کانادا درخواست کنند.

در این نوع ویزا که همزمان با درخواست ویزای تحصیلی محصل در دانشگاه و یا مدرسه ارسال می‌شود، والدین دانش آموز و یا دانشجو می‌توانند
ویزای توریستی

ویزای اجازه کار

اگر متقاضی در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های معتبر کانادا به صورت تمام وقت پذیرفته شده باشد یا در حین تحصیل باشد، همسر وی می‌تواند برای ویزای کار اقدام نماید. این ویزا به همسر متقاضی این اجازه را خواهد داد که به صورت تمام‌وقت و بدون نیاز به دریافت مجوز درکانادا کار یا تحصیل کند. برای این نوع ویزا می‌توان همزمان با درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد و یا پس از پذیرش تحصیلی و استقرار یکی از زوجین در کانادا برای همسر وی اقدام درخواست ویزای اجازه کار داده شود.

اگر متقاضی در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های معتبر کانادا به صورت تمام وقت پذیرفته شده باشد یا در حین تحصیل باشد، همسر وی می‌تواند
ویزای اجازه کار

 مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

مدارک پذیرش

  1. مدرسه یا دانشگاه مد نظر می‌بایت نامه پذیرش را کامل کرده و برایتان بفرستند و شما باید نامه اصلی را با فرم مجوز تحصیلی پر کرده و ارسال نمایید

مدارک شناسایی

  1. پاسپورت متقاضی و همراهان
  2. ۲ قطعه عکس جدید ۳٫۵ در ۴٫۵ زمینه سفید و هر یک از همراهان – نام و تاریخ تولد هر فرد باید پشت عکس نوشته شود

مدارک مالی

  1. نامه بانک از کانادا اگر پولتان را به کانادا فرستاده اید
  2. نامه وام دانشجویی از موسسه مالی
  3. نامه تمکن مالی ۴ ماه اخیر
  4. نامه تمکن مالی به همراه مبلغ مبدل به دلار
  5. فیش واریزی تحصیل
  6. نامه مالی ساپورت کننده؛ چه شخصی باشد چه موسسه


اعتبار ویزای تحصیلی

مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا بستگی به  طول مدت دوره های تحصیلی افراد در دانشگاه های کانادا دارد. البته دانشجویان با داشتن ویزای تحصیلی کانادا می توانند تا اتمام دوران تحصیلی خود، براحتی و بدون هیچ مشکلی به این کشور سفر کنند.

برای ثبت درخواست و دریافت هر یک از ویزای کانادا از دو طریق می‌توان اقدام کرد. ثبت نام آنلاین ویزای کانادا و روش دوم مراجعه حضوری به سفارت کانادا و ارائه مدارک به صورت دستی پرکردن مدارک در محل سفارت کانادا می باشد. به دلیل بسته بودن سفارت کانادا متقاضیان دریافت ویزا می‌بایست برای انگشت‌نگاری و یا بیومتریک ویزا به یکی از وَکهای دفاتر VFS در کشورهای اطراف ایران مراجعه کنند. اگر چه بنابر اعلام سایت رسمی سفارت کانادا در حال حاضر بهترین روش برای درخواست ویزای این کشور، ثبت نام آنلاین ویزا کانادا است

مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا بستگی به  طول مدت دوره های تحصیلی افراد در دانشگاه های کانادا دارد. البته دانشجویان با داشتن ویزای تحصیلی کانادا می توانند تا اتمام دوران تحصیلی خود، براحتی و بدون هیچ مشکلی به این کشور سفر کنند.
اعتبار ویزای تحصیلی کانادا

پیگیری جواب ویزای کانادا

در روش ثبت نام آنلاین ویزا هر متقاضی به حساب کاربری خود در سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه کرده و پس از درج شماره پیگیری و تاریخ تولد (میلادی) می‌تواند در جریان آخرین آپدیت‌ پرونده خود قرار بگیرد. طبعا پیگیری درخواست ویزا از طریق مراجعه به حساب کاربری بسیار ساده‌تر است و احتمال با خبر نشدن از آپدیت‌های پرونده به حداقل کاهش می‌یابد.

در روش مراجعه حضوری اما پیگیری جواب ویزا کانادا در این روش کمی دشوارتر بوده و عموما مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد می‌کند. هماهنگونه که اشاره شد در این روش ایمیلی که متقاضی در هنگام مراجعه به دفاتر بیومتریک و پر کردن فرم‌های مربوط درج می‌کند، پل ارتباطی وی با سفارت خواهد بود. در بسیاری از مواقع متقاضیان دیر متوجه ایمیل ارسالی از سوی سفارت می‌شوند و یا پیام ارسالی به فولدر Spam رفته و درخواست کننده ویزا کانادا اصلا متوجه ایمیل نمی‌شود. از آنجایی که برای مثال متقاضی تنها ۳۰ روز از زمان صدور نامه انگشت نگاری فرصت دارد به یکی از دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا مراجعه کند، عدم اطلاع به موقع می‌تواند مشکلات بسیاری را موجب شود.

از سوی دیگر بعضا مشاهده شده‌است مدارک ارائه شده به دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا در زمان پر کردن فرم‌ها و یا پس از آن به هر دلیلی مفقود می‌شوند! حال آنکه در روش ثبت نام آنلاین مدارک در فرم مربوطه آپلود شده و امکان مفقود شدن وجود ندارد

ر روش ثبت نام آنلاین ویزای کانادا هر متقاضی به حساب کاربری خود در سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه کرده و پس از درج شماره پیگیری و تاریخ تولد (میلادی) می‌تواند در جریان آخرین آپدیت‌ پرونده خود قرار بگیرد.
پیگیری جواب ویزای کانادا

ریجکت شدن ویزای

رد شدن درخواست ویزای یا اصطلاحا ریجکت ویزا، کابوس هر مسافر، دانشجو و یا بیزینس‌‌منی خواهد بود که برای آینده برنامه‌ها ریخته و رویاپردازی‌ها کرده‌است. مشکل زمانی ناراحت کننده‌تر می‌شود که متقاضی برای ثبت درخواست و طی کردن مراحل آن چه از نظر مالی و چه از نظر زمان و انرژی هزینه‌های بسیاری متقبل شده باشد.

بطور کلی چند عامل کلیشه‌ای همواره در رد شدن درخواست ویزا نقش دارند. عواملی که در واقع موجب تردید افسر مهاجرت در خصوص انگیزه متقاضی از سفر به کانادا و یا بازگشت وی پس از پایان مهلت ویزا می‌شوند. مهمترین این عوامل عبارتند از:

  • تردید آفیسر سفارت درخصوص بازگشت متقاضی به کشور مبدا پس از پایان مهلت ویزا
  • تردید درباره انگیزه و دلایل سفر
  • ضعیف بودن سابقه سفرهای خارجی متقاضی (به‌ ویژه سفر به کشورهای حوزه شنگن
  • کافی نبودن مدارک مالی و دارایی های متقاضی در کشور مبدا
  • پیوند‌های خانوادگی ضعیف متقاضی در کشور مبدا

تردید در هر یک از این موارد در کنار عواملی همچون و ضعیف اقامت در کشور مبدا، طول مدت اقامت در کانادا، وضعیت شغلی متقاضی در کشور محل اقامت و هرگونه سوء پیشینه درهمگی از عواملی هستند که به راحتی موجب ریجکت ویزاخواهند شد.

خدمات ویزای کانادا  سامانه جامع گردشگری رستاک
ریجکت شدن ویزای کانادا

برای تهیه بلیط کانادا با شماره های موبایل ۰۹۰۱۷۶۳۱۴۸۳ و دفتر ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ تماس حاصل فرمایید.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید