آداب و رسوم تایلند

0
1808

تایلند با پایتختی بانکوک کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست.تایلندی ها مردم سرگرم کننده، مودب و راحتی هستند.اکثریت مردم تایلند می دانند که خارجیان زمینه های فرهنگی خود و روش انجام کارهای خود را دارند. آنها به مهمان نوازی و شادابی معروف هستند.

تایلند با پایتختی بانکوک کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست.تایلندی ها مردم سرگرم کننده، مودب و راحتی هستند.
پارک سافاری در پاتایا

دین

اکثریت تایلند، بودایی هستند. مسلمانان دومین گروه مذهبی در حدود پنج درصد جمعیت آن هستند. سه استان جنوب تایلند تنها بخش عمده ای از مسلمانان کشور هستند.مسیحیان، به طور عمده کاتولیک ها، کمتر از یک درصد جمعیت را تشکیل می دهند. جوامع کوچک و با نفوذ سیک ها و هندوها در شهرهای مختلف زندگی می کنند و به شدت درگیر انواع وسیعی از کسب و کارها هستند. 

کثریت تایلند، بودایی هستند. مسلمانان دومین گروه مذهبی در حدود پنج درصد جمعیت آن هستند. سه استان جنوب تایلند تنها بخش عمده ای از مسلمانان کشور هستند.مسیحیان، به طور عمده کاتولیک ها، کمتر از یک درصد جمعیت را تشکیل می دهند.
معبدی در تایلند

سلام تایلندی

تایلند  اغلب با نام سرزمین لبخند می شناسند زیرا مردم آن تقریبا همیشه در هر موقعیتی لبخند بر لب دارند. در تایلند معمولا با چسباندن دو کف دست به یکدیگر در مقابل سینه، به دیگران سلام می کنند .که این حرکت وای Wai نامیده می شود. اگر یک تایلندی در مقابل شما چنین حرکتی کرد، بهتر است که آن را بی پاسخ نگذارید.

آداب و رسوم تایلند  سامانه جامع گردشگری رستاک
سلام تایلندی

جشن آب

جشن آب در کشور تایلند از 13 تا ۱۵ آوریل همه ساله در مراسم نوری سنتی این کشور که به سونگکاران که به معنی حرکت و تغییر است معروف میباشد ، برگزار می شود؛این جشن در تمامی نقاط تایلند برگزار می شود که مردم با پاشیدن آب بر روی هم جشن بزرگی می گیرند زیرا اینکار در فرهنگ این کشور بسیار خوش یمن می باشد.

شن آب در کشور تایلند از 13 تا 15 آوریل همه ساله در مراسم نوری سنتی این کشور که به سونگکاران که به معنی حرکت و تغییر است معروف میباشد
جشن آب

جشن پاتایا 

این جشن در ساحل دریای تایلند در شهر پاتایا همه ساله در فصل گرما با حضور بسیاری از مردم این کشور برگزار می شود و در این جشنواره گل و غذا را بر روی شناور هایی قرار می دهند. و به محل برگزاری مسابقات می برند و جزو پر بازدید ترین جشنواره های کشور تایلند محسوب می شود.


تورهای رستاک به صورت هفتگی در سایت رستاک و شماره ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸

مشاوره رایگان واتساپ ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ قابل دسترس است


این جشن در ساحل دریای تایلند در شهر پاتایا همه ساله در فصل گرما با حضور بسیاری از مردم این کشور برگزار می شود و در این جشنواره گل و غذا را بر روی شناور هایی قرار می دهند.
بازار شناور

هدیه دادن در تایلند

از آنجایی که ظاهر برای تایلندی ها بسیار مهم است ، اگر کادو ها به روشی جذاب بسته بندی شوند بسیار باعث خوشحالی آن ها می شود و معمولا وقتی به خانه یک تایلندی دعوت می شوید ، نیازی به خرید هدیه نیست ولی خوب کسی از هدیه گرفتن بدش نمی آید ، بسیار هم عالیست و اینکه هدیه ها معمولا گل ، شکلات های خوب و جذاب و خوشمزه و میوه هستند ولی باید مراقب باشید که گل میخک یا جعفری به کسی هدیه ندهید.

از آنجایی که ظاهر برای تایلندی ها بسیار مهم است ، اگر کادو ها به روشی جذاب بسته بندی شوند بسیار باعث خوشحالی آن ها می شود و معمولا وقتی به خانه یک تایلندی دعوت می شوید
هدیه دادن در تایلند

کادوها

از کاغذ کادوهای سبز رنگ ، سیاه و یا  آبی استفاده نکنید ، چرا که این رنگ ها را در مراسم تدفین مورد استفاده قرار می دهند و بهتر است از رنگ های طلایی و زرد استفاده کنید،زیرا رنگ‌های سلطنتی به شمار می روند و بسیار برای کادو پیچ کردن مناسب هستند و توجه داشته باشید که از رنگ قرمز استفاده نکنید مگر اینکه شخصی که کادو را قرار است دریافت نماید یک چینی-تایلندی باشد. قابل توجه این که زمانی که هدیه می دهید .در همان لحظه باز نمی شود و نکته جالب توجه دیگر این است که تایلندی ها نیز مانند ایرانی در مراسم عروسی پول هدیه می دهند.

از کاغذ کادوهای سبز رنگ ، سیاه و یا  آبی استفاده نکنید ، چرا که این رنگ ها را در مراسم تدفین مورد استفاده قرار می دهند و بهتر است از رنگ های طلایی و زرد استفاده کنید ، زیرا رنگ‌های سلطنتی به شمار می روند و بسیار برای کادو پیچ کردن مناسب هستند.
کادو دادن

ویزای تک تایلند به مبلغ ۴۰ یورو با بلیط از طرف رستاک قابل اخذ می باشد. با شماره ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ هماهنگ فرمایید.


احترام به اجداد

 مردم این کشور همانند بسیاری از فرهنگ های آسیایی، احترام بسیاری برای اجداد خود قایل هستند و در واقع یکی از مهم ترین جنبه های فرهنگ آنهاست به طوری که برای احترام به بزرگترهای خود، در مقابل آنها خم می شوند. افراد مسن تر نیز همیشه در تصمیمات یا مراسم خانوادگی نقش اول را دارند.تایلندی ها بسیار میهمان نواز هستند اما در عین حال فاصله طبقاتی برای آنها مهم است.

مردم این کشور همانند بسیاری از فرهنگ های آسیایی، احترام بسیاری برای اجداد خود قایل هستند و در واقع یکی از مهم ترین جنبه های فرهنگ آنهاست به طوری که برای احترام به بزرگترهای خود، در مقابل آنها خم می شوند.
احترام به اجداد

رفتار گردشگران در تایلند

آنها انسان هایی صبور و اهل مدارا بوده و از رفتارهای تند و توهین آمیز دوری می کنند. تابلوهای آنها نیز بیشتر در زمینه مذهب و سلطنت است و بنابراین گردشگران نباید حرکت یا بیان اهانت آمیزی به خاندان سلطنتی یا مذاهب داشته باشند.هنگام بازدید از معابد یا کاخ پادشاهی، گردشگران باید لباس مناسب و نسبتا پوشیده ای به تن داشته و پیش از ورود کفش ها را از پا درآورند.

نها انسان هایی صبور و اهل مدارا بوده و از رفتارهای تند و توهین آمیز دوری می کنند. تابلوهای آنها نیز بیشتر در زمینه مذهب و سلطنت است و بنابراین گردشگران نباید حرکت یا بیان اهانت آمیزی به خاندان سلطنتی یا مذاهب داشته باشند.
رفتار گردشگران در تایلند
نامگذاری در تایلند

تایلندی ها همگی علاوه بر نام اصلی خود، دارای نام غیررسمی و معمولا کوتاهی نیز هستند که با آن یکدیگر را صدا می زنند. در این کشورپیش از نام بزرگترها عنوان Pee و برای کوچکترها عنوان Nong را به کار می برند. گردشگران می توانند از عنوان Khun نیز برای خطاب بزرگترها استفاده کنند. دست زدن به سر افراد یا اشاره با پا به چیزی، در این کشور بسیار بد شمرده می شود زیرا تایلندی ها سر را مقدس ترین و پا را پست ترین بخش بدن می دانند.

تایلندی ها همگی علاوه بر نام اصلی خود، دارای نام غیررسمی و معمولا کوتاهی نیز هستند که با آن یکدیگر را صدا می زنند.
رنگ ها در تایلند

کتاب ها از جمله اشیای پرارزش برای آنها به شمار می روند بنابراین نباید آنها را روی میز سر داده یا روی زمین قرار داد.در کشور تایلند، رنگ های مختلف نشانگر روزهای هفته هستند.زرد رنگ روز دوشنبه است و از جایی که پادشاه کنونی در این روز متولد شده است، رنگ زرد نیز رنگ سلطنتی است و وجود پرچم هایی به این رنگ در سراسر کشور، نشانگر حمایت گسترده تایلندی ها از پادشاهی است.

تاب ها از جمله اشیای پرارزش برای آنها به شمار می روند بنابراین نباید آنها را روی میز سر داده یا روی زمین قرار داد.در کشور تایلند، رنگ های مختلف نشانگر روزهای هفته هستند.زرد رنگ روز دوشنبه اس
آداب و رسوم تایلند  سامانه جامع گردشگری رستاک
زبان بدن

سر، مقدس ترین بخش بدن است، بنابراین نباید لمس شود. پاها کمترین جای مقدس هستند، بنابراین هنگام نشستن آنها نباید به کسی اشاره کنند. قرار دادن پا روی میز یا میزها بسیار بی ادبانه است. دست چپ معنای جالبی محسوب نمی شود و نباید در هنگام دست زدن به غذا، یا دادن و دریافت اقلام و هدایا استفاده شود.

سر، مقدس ترین بخش بدن است، بنابراین نباید لمس شود. پاها کمترین جای مقدس هستند، بنابراین هنگام نشستن آنها نباید به کسی اشاره کنند.
پادشاهی تایلند

پس از سال ۲۰۰۶ که شصتمین سالگرد سلطنت پادشاه تایلند را در این کشور جشن گرفتند، بیشتر مردم در روز دوشنبه لباس زرد بر تن می کنند تا وفاداری و احترام خود را نسبت به پادشاه نشان دهند. در جریان کودتای سال ۲۰۰۶ نیز سربازان به اسلحه خود روبان زردی بسته بودند تا نشان دهند با احترام تمام به پادشاه خود در این کودتای آرام شرکت کرده اند.مردم تایلند رابطه ای نزدیک با فیل ها دارند و این حیوانات جایگاه بالایی نزد این مردم دارند.

پس از سال ۲۰۰۶ که شصتمین سالگرد سلطنت پادشاه تایلند را در این کشور جشن گرفتند، بیشتر مردم در روز دوشنبه لباس زرد بر تن می کنند تا وفاداری و احترام خود را نسبت به پادشاه نشان دهند.
کاخ پادشاهی
خانواده سلطنتی

مردم تایلند پادشاهی را با بیشترین احترام و احساس عمیق عشق پذیرفته اند و هر گونه قصور بر علیه آنها، حتی اگر ناخواسته باشد، بد است. اظهارات منفی در مورد سلطنت، خرابکاری، آسیب رساندن یا نابود کردن هر گونه تصاویر، آثار تاریخی یا مجسمه های پادشاه یا هر خانواده سلطنتی،مجازات شدید در تایلند دارد.

آداب و رسوم تایلند  سامانه جامع گردشگری رستاک
نماد فیل در تایلند

اهمیت فیل ها در نمادین بودن آنها برای پادشاهی، مذهب و ملت است زیرا در تاریخ، اسطوره و افسانه های مردم تایلند، این حیوانات همواره نقشی برجسته داشته اند.فرهنگ تایلندی ریشه در فرهنگ هند دارد و دوران طلایی آن به زمان پادشاهی آیوتایا بازمی گردد که آثار تاریخی بی نظیر و هم چنین رقص و نمایش تایلندی بر جای گذاشته است.

آداب و رسوم تایلند  سامانه جامع گردشگری رستاک

رستاک مجموعه تخصصی تورهای جنوب شرق آسیا و رزرواسیون انلاین هتل و خدمات در ایران


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید