مروری بر کانادا

0
1723

شهر اتاوا پایتخت کانادا است. این شهر در حدود یک میلیون و سیصد هزار جمعیت دارد. این شهر برای کسانی که قصد دارند در زمینه کار و تحصیل به رتبه خوبی برسند یک انتخاب عالی است اما به طور کلی از دسته شهرهای گران قیمت محسوب می شود و مالیات و هزینه های اجاره خانه در این شهر هرگز ارزان محسوب نمی شود. ۹ شهر بزرگ کشور کانادا را بررسی می کنیم. زبان کشور کانادا فرانسوی و انگلیسی است.

کانادا
کانادا

شهرهای مهم و بزرگ کانادا

اتاوا

 اتاوا طبق آمار سال گذشته چهارمین شهر مناسب برای زندگی محسوب می‌شود که البته در حال حاضر رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد. این شهر بسیار وسیع است و بهبود زندگی یکی از ویژگی های مهم شهر اتاوا محسوب می‌شود.

اتاوا
اتاوا

برای اخذ ویزای ۵ ساله کانادا با شماره ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ تماس حاصل فرمایید .


تورنتو

 شهر تورنتو از دیگر شهرهای مهم کشور کانادا محسوب می‌شود و کیفیت زندگی در این شهر بی نظیر است. تورنتو بیش از ۲ میلیون جمعیت دارد و سی و پنجمین شهر مناسب برای زندگی در کانادا محسوب می‌شود. شهر تورنتو به نسبت سایر شهرهای کانادا از نظر مالیاتی در وضعیت خوبی قرار دارد.

تورنتو
تورنتو

یلونایف

 شهر یلونایف بزرگترین شهر در بخش شمال غربی کانادا محسوب می‌شود و از گزینه‌های بسیار عالی در زمینه اجاره و یا خرید منزل محسوب می‌شود.

یلونایف
یلونایف

 شهر ونکوور

بزرگترین شهر در استان بریتیش کلمبیا کانادا است که عموماً برای ایرانیانی که ویزای کانادا از طریق سرمایه گذاری را اخذ کرده اند یک انتخاب جالب محسوب می‌شود.

   شهر ونکوور
 شهر ونکوور

برای رزرو و صدور بلیت در این مسیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸


کلگری

 شهر کلگری در جنوب استان آلبرتا از دسته شهرهای خوش و آب و هوا و وسیع در کشور کانادا است این شهر به نوبه خود برای کسانی که زندگی کم هزینه را انتخاب می‌کنند انتخاب خوبی است. از دیگر شهرهای مهم و بزرگ کانادا می توان به ادمونتون ، وایت هورس، رجاینا، شهر کبک و هلیفکس اشاره نمود.

کلگری
کلگری

تحصیل ،کار

کشور کانادا هر ساله هزاران مهاجر جدید را می‌پذیرد. در این کشور شرایط تحصیلی بسیار عالی است و همینطور شرایط کاری و رفاهی بالایی نیز دیده می‌شود. میانگین سنی مهاجرت به کشور کانادا عموما زیر ۴۰ سال و بالای ۲۰ سال اعلام شده است. در حدود ۷ درصد از افراد بالای ۶۰ سال نیز به این کشور مهاجرت می‌کنند. در کشور کانادا مراکز فرهنگی زیادی از سوی ایرانیان تأسیس شده است به طوری که ایرانیان مقیم کانادا عموماً در زمینه کارآفرینی و کارهای فرهنگی رتبه خوبی دارند.

یک نکته بسیار مهم در زمینه کشور کانادا وجود دارد و آن هم تأسیس های بزرگ در استان کبک است و این گزینه برای کسانی که به زبان رسمی این کشور تسلط دارند یک انتخاب عالی محسوب میشود. مدرسه های فارسی توسط مدرسان فارسی زبان و ایرانیان از دیگر گزینه‌های موجود در کشور کانادا محسوب می شود. وسعت کشور و میزان جمعیت کنترل شده از دیگر دلایل مهاجرت ایرانیان به کانادا است.

کانادا به دنبال جذب نیروی خارجی جوان

اساساً کشور کانادا دارای فرصت های کاری بیشماری برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق نیروی کار ماهر هستند. در واقع در این کشور ، عموماً نیاز به نیروهای تخصصی است. طبق آماری که به دست ما رسیده است کانادا از دسته معدود کشورهایی است که در سال به شکل متوسط در حدود ۲۵۰ هزار مهاجر را مورد پذیرش قرار می دهد که در حدود ۱۷ درصد مربوط به ایرانیان است.

 جذب نیروی کار
جذب نیروی کار

 تحصیل در کانادا

تصمیم برای انتخاب کشور مناسب با هدف ادامه تحصیل همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان و یا دانشجویان بوده‌است. اگرچه برخی کشورها همچون آمریکا و انگلیس مقاصدی سنتی برای ادامه تحصیل محسوب می‌شوند اما کشور کانادا نیز طی چند سال گذشته با استقبال فزاینده طالبان علم و دانش از سرتاسر جهان مواجه شده‌است. کشوری با نظام آموزشی دو زبانه (انگلیسی- فرانسه) در کنار بهره‌مندی از بالاترین استانداردهای آموزشی و تحقیقاتی روز دنیا به یکی از ۵ مقصد اصلی دانشجویان و دانش آموزان برای تحصیل در کانادا تبدیل شده است.

  تحصیل در کانادا
 تحصیل در کانادا

برای اطلاعات بیشتر برای اخذ ویزا کانادا به ادامه ی مطلب مراجعه کنید .


حمل و نقل

در اغلب شهرهای کانادا از قبیل تورنتو ،ونکور نباید نگران حمل‌ و نقل بود. مترو، اتوبوس، تراموا و تاکسی وسایل حمل و نقل عمومی هستند که به راحتی در دسترس هستند. وسایلی همچون مترو، اتوبوس و تراموا هزینه کمتری دارند، کاملا کارامد بوده و استفاده از آنها به سادگی ممکن است.

  تحصیل در کانادا
 تحصیل در کانادا

رستورا ن ها

مطمئنا دراکثر شهرها به خصوص ، تورنتو ( رستوران اسکاراموش و پیتزریا لیبرتو و…)دغدغه ای بابت پیدا کردن رستورانی متناسب با سلیقه خود نخواهید داشت؛ تنوع فرهنگی در این شهرها باعث شده تا غذاهای ملل مختلف جهان در این شهر در دسترس باشد و رستوران برای مردم با هر سلیقه‌ی غذایی فراهم باشد.

مروری بر کانادا  سامانه جامع گردشگری رستاک
رستوران ها

برخی از اماکن دیدنی شهرهای کانادا

پارک مونت رویال مونترال

پارک مونت رویال در مرتفع‌ترین منطقه شهر محسوب می‌شود. این پارک فضاهای متنوعی دارد و محلی مناسب برای سپری کردن اوقاتی خوش و مفرح به شمار می‌رود. استادیوم المپیک نیز در پارک مونت رویال قرار دارد و جوانان بسیاری برای تفریح آنجا را انتخاب می‌کنند. اگر در فصل بهار به این پارک بروید با فضایی رویایی، سرسبز و پر از شکوفه روبه‌رو خواهید شد که بدون شک دلتان می‌خواهد عکس‌هایی به یادگار بردارید. در مونت رویال امکان دوچرخه‌سواری در تمام مسیرها وجود دارد و شما می‌توانید با کرایه کردن دوچرخه در این پارک به دوچرخه‌سواری بپردازید. علاقه‌مندان به پیاده‌روی نیز می‌توانند ساعت‌ها در این پارک به پیاده‌روی بپردازند و از آب‌وهوای مطبوع و مناظر زیبای پارک لذت ببرند.

 پارک مونت رویال مونترال
پارک مونت رویال مونترال در کانادا

ایرانی ها به چه مقاصدی بدون ویزا میتوانند سفر کنند ؟


 آبشار نیاگارا در کانادا

کمتر کسی پیدا می‌شود که تا به حال نام آبشارهای نیاگارا (Niagara Falls) را نشنیده باشد. یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های کانادا و البته دنیا شناخته می‌شوند. اگر از بالا به این آبشار زیبا نگاه کنید آن را به صورت هلالی شکل خواهید دید که نعل اسب را در ذهن تداعی می‌کند. عظیم با آبشار نیاگارا یکی از دیدنی‌های کانادا است که جوانان برای سفر ماه‌عسل خود اغلب به آنجا می‌روند. برای دسترسی به این آبشار از کشور کانادا، می‌توانید از اتوبوس و تاکسی در تورنتو استفاده کنید. خوب است بدانید که فاصله‌ی تورنتو تا این آبشار حدود ۱۲۰ کیلومتر است.

مروری بر کانادا  سامانه جامع گردشگری رستاک
 آبشار نیاگارا در کانادا

 باغ گیاهشناسی مونترال

یکی از دیدنی‌های کانادا و شهر مونترال، باغ گیاهشناسی مونترال (Montreal Botanical Garden) است. این باغ از لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی یکی از مهم‌ترین باغ‌های گیاهشناسی جهان به شمار می‌رود. برخی از مهم‌ترین بخش‌های آن شامل قسمت بن‌سای‌ها، کاکتوس‌ها، باغ پروانه‌ها، گلخانه گیاهان خشک، باغ لزلی هنکاک، باغ میوه، باغ گیاهان آبزی، قسمت حشرات، باغ چینی، باغ ژاپنی و باغ گیاهان آلپی است. در این باغ می‌توانید از انواع گیاهان، گل‌ها و کاکتوس‌های متنوع بازدید کنید. به یاد داشته باشید که امکان بازدید از باغ پروانه‌ها تنها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل فراهم است.

  باغ گیاهشناسی مونترال
 باغ گیاهشناسی مونترال

 پارک استنلی در ونکوور 

پارک استنلی ، پارکی ۴۰۰ هکتاری که همچون یک بهشت میزبان عاشقان طبیعت و مسافران تور کاناداست. پیرامون پارک استنلی را خلیج انگلیسی و بندرگاه ونکوور فرا گرفته است. بیش از نیمی از این پارک را درختانی بزرگ و سر به فلک کشیده تشکیل می‌دهد. حدود پانزده هزار درخت در این پارک همچون ریه‌های شهر ونکوور عمل می‌کنند. برکه‌ها و آبگیرهای زیادی در این پارک قرار گرفته‌اند که هر یک چشم‌اندازهایی زیبا در این پارک ایجاد کرده‌اند. نیلوفرهای آبی، سطح دریاچه سگ آبی را پوشانده‌اند گونه‌های مختلف پرندگان از جمله طاووس را می‌توانید در تالاب گمشده ببینید. داخل این پارک بناهای یادبود زیادی قرار گرفته‌اند که از جمله می‌توان به یادبود جنگ کانادا و ژاپن و یادبود کشته شدگان هواپیمای هندی اشاره کرد. 

  پارک استنلی در ونکوور
 پارک استنلی در ونکوور 

برج صلح اتاوا 

اتاوا مرکز سیاسی کانادا، ساختمان‌های تاریخی و سیاسی زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها امروزه به دیدنی‌های کانادا تبدیل شده‌اند، برج صلح یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر به شمار می‌رود که امروزه به یکی از نمادهای این شهر تبدیل شده است. تصویر برج صلح بر روی اسکناس‌های بیست دلاری و پنجاه دلاری این کشور نیز دیده می‌شود. این برج ۹۲ متری، ساختمان پارلمان کانادا را به دو بخش تقسیم کرده است و دلیل ساخت آن را بزرگداشت کشته‌شدگان جنگ جهانی می‌دانند. به برج صلح کانادا برج ساعت و یا برج ناقوس نیز می‌گویند چرا که بالای آن یک ساعت و چندین ناقوس تعبیه شده است.

برج صلح اتاوا
برج صلح اتاوا 

 بافت تاریخی کبک 

 این شهر که در کانادا قرار دارد، از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی به شمار می‌رود. چندین هزار سال قبل از ورود اروپایی‌ها، شهر تاریخی کبک توسط شکارچیان بومی و ماهیگیران اشغال شده بود. با ورود به این شهر تاریخی با مناظر و مکان‌های دیدنی جذابی روبه‌رو می‌شوید. از هتل Château Frontenac (هتل‌های بزرگ راه‌آهن کانادا)، که با اقامت در اتاق‌ها و سوئیت‌های آن، احساساتی زیبا از تاریخ اروپا را احساس خواهید کرد، می‌توانید دیدن کنید.

  بافت تاریخی کبک
 بافت تاریخی کبک 

 هتل یخی کبک (هتل دی گلیس)

هتل یخی دی گلاس که از دیدنی‌های کانادا و خاص‌ترین هتل‌های جهان به شمار می‌آید و یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات هر کسی که به به کانادا می‌رود می‌تواند اقامت یا بازدید از هتلی باشد که تنها سه ماه از سال دایر است، هتلی ساخته شده از یخ که اولین هتل یخی آمریکای شمالی نیز به شمار می‌آید. هتل یخی کبک که اولین بار سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. هر ساله ماه ژانویه با استفاده از حدود پانصد هزار تن یخ و همچنین ۱۵ هزار تن برف این هتل ایجاد می‌شود. ۵۰ کارگر این هتل را طی ۴۵ روز مطابق با افسانه‌ها و داستان‌های کودکانه با دیوارهایی به ضخامت بیش از ۴ متر می‌سازند. هرچند ماه ژانویه این برف‌ها و یخ‌ها آب می‌شوند. تعداد اتاق‌های هتل یخی ۵۵ عدد و دکوراسیون آن کاملا از یخ تشکیل شده است از جمله مجسمه‌ها و تخت‌ها. 

مروری بر کانادا  سامانه جامع گردشگری رستاک
 هتل یخی کبک (هتل دی گلیس)

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید