جاذبه های قطر

0
2164

اطلاعات کلی درباره کشور قطر

آب و هوای کشور قطر بیابانی و گرم و خشک است و زمستان های این کشور نیز خنک اعلام شده است، تابستان های قطر بسیار گرم و شرجی است، به طور کلی ماه های فروردین و اردیبهشت و فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به کشور قطر محسوب می‌شود. مردم کشور قطر به زبان عربی صحبت می‌کنند اما در دانشگاه ها و فضای کاری زبان انگلیسی دومین زبان معروف در قطر محسوب می‌شود.پایتخت قطر دوحه و واحد پول در قطر ریال اعلام شده است.

ب و هوای کشور قطر بیابانی و گرم و خشک است و زمستان های این کشور نیز خنک اعلام شده است
کشور قطر

سفر به کشور قطر

سفر به قطر، سفر به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان و بالطبع ثروتمندترین کشور خاورمیانه است. این کشور بالاترین شاخص توسعه انسانی و بالاترین درآمد سرانه جهان را داراست. قَطَر کشوری است که در جنوب غربی قاره آسیا قرار گرفته و جزو منطقه خاورمیانه قلمداد می­شود. تنها مرز زمینی قطر با عربستان سعودی است. با کشورهای ایران، عراق، کویت، بحرین، امارات متحده عربی و عربستان مرز آبی مشترک دارد.

سفر به قطر، سفر به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان و بالطبع ثروتمندترین کشور خاورمیانه است.
سفر به کشور قطر

برای رزرو هتل در سر تا سر جهان با کارشناسان ما در ارتباط باشید ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸


دوحه مقصد لاکچری برای گردشگران

دوحه به عنوان شهر مدرن و پویا ساخته شده و گردشگران هر آنچه برای یک سفر لذت بخش نیاز دارنددر قطر مهیا می باشد. آرامش ، صحرا،سواحل شنی و همچنین هتل های لوکس در قطر در دسترس است.

دوحه به عنوان شهر مدرن و پویا ساخته شده و گردشگران هر آنچه برای یک سفر لذت بخش نیاز دارنددر قطر مهیا می باشد. آرامش ، صحرا،سواحل شنی و همچنین هتل های لوکس در قطر در دسترس است.
دوحه مقصد لاکچری برای گردشگران

موزه هنر اسلامی دوحه

بزرگترین موزه اسلامی در شهر دوحه به نام موزه هنرهای اسلامی است که در کرانه خلیج‌فارس و در پایتخت قطر قرار دارد. این موزه مدرن که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد، شامل هفت‌ طبقه است که دوطبقه‌ی آن در زیر آب قرار ساخته شده است. در موزه هنرهای اسلامی قطر، هنرهای سه قاره مصری، اسپانیایی و ترکی در طی ۱۴۰۰ سال به نمایش گذاشته می‌شود. شهرت وی به دلیل، طراحی شیشه‌ی ورودی جدید موزه تاریخی لوور پاریس است.

در طراحی موزه هنرهای اسلامی یو مینگ پی می‌توان به شباهت زیاد آن، به طرح موزه تاریخی لوور پی برد. برخی از مهم‌ترین این شباهت‌ها، پله‌های نمایش‌گر منحنی شکل در هال مرکزی و حجم هرمی مانند (زیگوراتی) این مجموعه است اگر می‌خواهید با آثار باستانی موزه هنرهای اسلامی چون کتاب‌های خطی، پارچه‌های نفیس، سنگ‌های گران‌بها و سکه‌های قدیمی از طلا، نقره و برنز که تاریخ آن‌ها به‌پیش از اسلام و عهد ساسانیان برمی‌گردد، آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم با رستاک همسفر شوید و رزرو بلیط و هتل خود را در قطر به بخش رزواسیون ما بسپارید.

بزرگترین موزه اسلامی در شهر دوحه به نام موزه هنرهای اسلامی است که در کرانه خلیج‌فارس و در پایتخت قطر قرار دارد.
موزه هنر اسلامی دوحه

کورنیش دوحه

اگر از منطقه کورنیش گذر می‌کنید سری به ساحل زیبایی که در نزدیکی این منطقه قرار گرفته است، بزنید. با رسیدن به ساحل کورنیش دوحه، می‌توانید به نظاره چشم‌انداز بی‌نظیری از دریای بی‌کران بنشینید که بسیار تماشایی به نظر می‌رسد. گردشگرانی که با تور قطر به شهر دوحه سفر می‌کنند، بازدید از منطقه ساحلی کورنیش دوحه را باید در صدر لیست گشت‌های خود قرار دهند. به هنگام گشتی که در این منطقه زدید، اگر به قایق‌سواری علاقه‌مند هستید، سوار بر قایق‌های سنتی بادبانی شوید و مناظر زیبای شهر دوحه و معماری بی‌نظیر ساختمان‌های بلند این شهر را ببینید. 

اگر از منطقه کورنیش گذر می‌کنید سری به ساحل زیبایی که در نزدیکی این منطقه قرار گرفته است، بزنید.
کورنیش دوحه

تورهای خارجی و داخلی توسط رستاک قابل اجرا می باشد با شماره های ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ هماهنگ فرمایید.


مسیر شترسواری الشحانیا دوحه

مسابقه شترسواری از قدیم ورزش شیخ‌ها بوده است که تا امروز نیز ادامه دارد و در حال حاضر در دهکده الشحانیا و در محل مسیر شترسواری معروف این دهکده برگزار می‌شود. مسیر شترسواری الشحانیا یکی از معروف‌ترین دیدنی های قطر محسوب می‌شود که هنگام برگزاری مسابقات شترسواری، بازدیدکنندگان زیادی از سراسر دنیا برای تماشای گران‌ترین رویداد ورزشی قطر به آنجا می‌روند. این مسابقه هر سال از نوامبر تا فوریه در روزهای جمعه برگزار می‌شود و طی آن شرکت‌کنندگان مسیر یک‌ساعته‌ای را در صحرای زیبا و جذاب خارج شهر می‌پیمایند.

مسابقه شترسواری از قدیم ورزش شیخ‌ها بوده است که تا امروز نیز ادامه دارد و در حال حاضر در دهکده الشحانیا و در محل مسیر شترسواری معروف این دهکده برگزار می‌شود.
مسیر شترسواری الشحانیا دوحه

بلیط های خارجی دبی ، اروپا ، آسیا و … با تخفیف ویژه را از رستاک بخواهید .

با کارشناسان ما در ارتباط باشید ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸


شهر فیلم دوحه

یکی از این جاذبه های دیدنی که باید بازدید از آن را در صدر لیست گشت‌های خود قرار دهید، شهر فیلم دوحه نام دارد که در یک روستای قدیم عربی و در پشت یک دره قرار گرفته است. گردشگرانی که این دیار سفر می‌کنند با ادامه دادن این مسیر به بیابان شبه جزیره زکریت می‌رسند. به هنگام رسیدن به شهر فیلم دوحه می‌توانید خانه‌های کاهگلی را ببینید که درختان نخل پراکنده‌ای در اطرافش دیده می‌شود. این درختان نخل غیر معمولی طوری قرار گرفته‌اند که چشم‌انداز بی‌نظیری را نصیب بازدیدکنندگان می‌کنند.

ناگفته نماند که این مرکز هنری، یکی از محبوب‌ترین جاذبه های دوحه محسوب می‌شود به طوری که امروزه مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد، هنگامی که شما وارد شهر فیلم می‌شوید، یک نگهبان در کنار دیواره‌های این شهر زندگی و از گردشگران بسیار استقبال می‌کند. قطری‌ها بر این باورند که با ساخت سنتی شهر فیلم دوحه، تاریخ و هنر سرزمین خود را به دیگران نشان دهند.

یکی از این جاذبه های دیدنی که باید بازدید از آن را در صدر لیست گشت‌های خود قرار دهید، شهر فیلم دوحه نام دارد که در یک روستای قدیم عربی و در پشت یک دره قرار گرفته است.
شهر فیلم دوحه

 بازار قدیمی سوق واقف دوحه

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی، بازار قدیمی سوق واقف است که قدمتش به ۲۵۰ سال پیش می‌رسد. این بازار در مرکز شهر مدرن دوحه به نام سوق واقف قرار گرفته است که حکایت از فرهنگ و سنت مردمان این مرزوبوم دارد. بازار سنتی و قدیمی سوق واقف، از بازارهای محبوب شهر دوحه محسوب می‌شود که به علت تاریخی بودنش، امروزه به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در کشور قطر تبدیل شده است. با ورود به بازار مربوطه، می‌توانید راسته‌های متعدد و پیچ در پیچی را ببینید که در مغازه‌هایش انواع اجناس رنگارنگ نمایان است.

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی، بازار قدیمی سوق واقف است که قدمتش به 250 سال پیش می‌رسد.
 بازار قدیمی سوق واقف دوحه

جزیره مروارید قطر در دوحه

در نزدیکی خلیج فارس، شهر دوحه قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که مروارید قطر نام جزیره‌ای مصنوعی است که مساحتی ۴۰۰ هکتاری دارد. گردشگران به هنگام بازدید از این جزیره زیبا، واحدهای مسکونی را می‌بینند که تعداد آن به ۱۵ هزار می‌رسد. خانه‌هایی که در اطراف جزیره دیده می‌شود، هر کدامشان به سبک محلات و ویلاهای اشراف نشین فرانسه و ایتالیا ساخته شده است. جزیره مروارید قطر، در اصل از ۱۳ جزیره کوچک تشکیل شده که دور تا دورش را آب‌های نیلگون خلیج فارس احاطه کرده است.

در نزدیکی خلیج فارس، شهر دوحه قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که مروارید قطر نام جزیره‌ای مصنوعی است که مساحتی 400 هکتاری دارد.
جزیره مروارید قطر در دوحه

باغ وحش دوحه

گردشگرانی که در قالب تور دوحه به این سرزمین سفر می‌کنند، می‌توانند برای سپری کردن یک هیجان انگیز سری به مکان‌های تفریحی و گردشگری شهر بزنند و از باغ وحش دوحه دیدن کنند. این باغ وحش در میان پارکی تماشایی قرار گرفته است که حیواناتی مختلف اعم از ببر و پلنگ و زرافه و شیر و غیره را می‌توانید در باغ وحش دوحه ببینید. حیواناتی با گونه‌های مختلف که هر کدامشان در قفس‌های متعدد نگهداری می‌شوند. گردشگران هنگام بازدید از باغ وحش دوحه، این امکان برایشان وجود دارد که در کنار تماشای حیوانات متفاوت، از فضای سرسبزی که در اطراف پارک دیده می‌شود، لذت ببرند.

گردشگرانی که در قالب تور دوحه به این سرزمین سفر می‌کنند، می‌توانند برای سپری کردن یک هیجان انگیز سری به مکان‌های تفریحی و گردشگری شهر بزنند و از باغ وحش دوحه دیدن کنند
باغ وحش دوحه

شاوره رایگان سفر به دبی با شماره واتساپ ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ انجام می شود.


برج های بارزان دوحه

برج های بارزان که قبل ترها دکل دیده بانی بود در شهرداری ام صلال محمد قرار دارند و به شکل تی شکل ساخته شده است. و در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری کشور قطر تبدیل شده است. گردشگران به هنگام ورود به این مکان تاریخی، می‌توانند برج های بارزان را که در امتداد آسمان شهر کشیده شده‌اند را تماشا کنند که چشم‌انداز بسیار زیبایی رو به‌ دریا دارد. 

برج های بارزان که قبل ترها دکل دیده بانی بود در شهرداری ام صلال محمد قرار دارند و به شکل تی شکل ساخته شده است.
برج های بارزان دوحه

 پارک آبی قطر

در این میان یکی از مراکز تفریحی دوحه پارک آبی قطر است که در منطقه ابو نخلا واقع شده است و بی شک یکی از ‏بهترین پارک های آبی موجود در خاورمیانه است. جالب است که بدانید طراحی پارک آبی قطر به وسیله ‏شرکت آکوا مستر قبرس انجام شده است. این شرکت یکی از شرکت ‏های مطرح در زمینه طراحی پارک های آبی است که در ۱۵ سال اخیر در کشور های حاشیه خلیج فارس ساخته شده است. شاید برایتان جالب باشد که در گرمای هوای دوحه رفتن به پارک آبی دوحه می‌تواند برایتان بسیار لذت‌بخش باشد، چرا که اغلب گردشگران تور قطر به این پارک رفته و از امکانات و تفریحات موجود ‏در آن استفاده می‌کنند.

 در این میان یکی از مراکز تفریحی دوحه پارک آبی قطر است که در منطقه ابو نخلا واقع شده است و بی شک یکی از ‏بهترین پارک های آبی موجود در خاورمیانه است.
 پارک آبی قطر

 دهکده فرهنگی کاتارا دوحه

از یکی از دیدنی های قطر همچون دهکده فرهنگی کاتارا بازدید کنید. برای رسیدن به این دهکده زیبا، از مسیر Pearl بروید که در ساحل شرقی بین غرب خلیج فارس و جزیره مروارید قرار گرفته است. خوب است بدانید، این روستا حکایت از هنر و فرهنگ مردمان قطر دارد که در حال حاضر به یکی از جاذبه های مهم گردشگری کشور قطر تبدیل شده است. شاید برایتان جالب باشد که پیچی و خمی که در گذرگاه‌ها و آبراه‌های این مکان تماشایی دیده می‌شود، گزینه‌ای مناسب برای هنرنمایی هنرمندان، عکاسان و فیلم سازان است. گردشگران تور دوحه حین گشتی که در دهکده فرهنگی کاتارا می‌زنند، می‌توانند به بازدید از مسجدی با الگوی بنفش و فیروزه‌ای بروند و همچنین از آمفی تئاترش که در فضایی باز قرار دارد، دیدن کنند.

از یکی از دیدنی های قطر همچون دهکده فرهنگی کاتارا بازدید کنید. برای رسیدن به این دهکده زیبا، از مسیر Pearl بروید که در ساحل شرقی بین غرب خلیج فارس و جزیره مروارید قرار گرفته است.
 دهکده فرهنگی کاتارا دوحه

موزه هنرهای مدرن عرب دوحه

در سفر به قطر می‌توانید سری به موزه هنرهای مدرن عرب بزنید. موزه هنرهای مدرن عرب یا متحف (Mathaf) یکی از محبوب‌ترین دیدنی های قطر است که در شهر دوحه واقع شده است و چشم‌اندازی از هنر مدرن دوران معاصر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این موزه با هدف حمایت از خلاقیت و ایده‌های جدید و گسترش گفت‌وگوها از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرد. موزه هنرهای مدرن عرب در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع در محل سابق مدرسه‌ای در دوحه ساخته شده است و امروزه مجموعه‌ای از ۹۰۰۰ اثر هنری که در سال ۲۰۱۴ جمع‌آوری‌شده را به نمایش می‌گذارد؛ این مجموعه آثار یکی از بزرگ‌ترین مجموعه نقاشی‌ها و مجسمه‌های جهان عرب است که روند سیر تحول و تکامل هنر عرب از دهه ۱۸۴۰ تا امروز را نشان می‌دهد و اطلاعات جالبی در خصوص آن‌ها و سبک‌های مختلف هنر معاصر به بازدیدکننده ارائه می‌دهد.

 در سفر به قطر می‌توانید سری به موزه هنرهای مدرن عرب بزنید. موزه هنرهای مدرن عرب یا متحف (Mathaf) یکی از محبوب‌ترین دیدنی های قطر است که در شهر دوحه واقع شده است
موزه هنرهای مدرن عرب دوحه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید